معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری:

ساماندهی دو ورودی اصلی اهواز به زودی آغاز می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به تکمیل مطالعات همه ورودی‌های شهر از سال گذشته، گفت: به زودی ساماندهی دو ورودی اصلی اهواز آغاز می‌شود.

حجت‌الله سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت ورودی‌های اهواز اظهار کرد: ورودی‌های اهواز چند دسته هستند؛ بخشی از ورودی‌ها مانند ورودی ماهشهر و تا حدودی ورودی اندیمشک کامل شکل گرفته‌اند و تنها به نوسازی و زیباسازی دارند. یک سری ورودی‌ها مانند محور ملاثانی و بخشی از ورودی خرمشهر تقریبا ورودی مساله خاصی ندارد اما معارضین در ۱۰ تا ۱۲ سال اخیر شرایط محیط را نامتعارف کرده‌اند.

وی افزود: دو سه ورودی دیگر مانند جاده قدیم خرمشهر و خروجی اهواز به سمت دغاغله به اقدامات زیرساختی مانند اصلاحات هندسی و عملیات ساماندهی نیاز دارند. سال گذشته تعریض، روشنایی و ایمن‌سازی خروجی اهواز به سمت دغاغله را انجام دادیم و اکنون کار در جاده قدیم خرمشهر در حال انجام است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با بیان اینکه وضعیت ورودی‌ها به گونه‌ای نیست که ساماندهی را بتوان تنها با کمک منابع مالی شهرداری انجام داد، گفت: در خصوص ساماندهی ورودی جاده اصلی خرمشهر در حال انعقاد تفاهم‌نامه خوبی هستیم و دو دستگاه اجرایی بزرگ خوزستان در تامین منابع مالی به شهرداری کمک می‌کنند.

وی بیان کرد: ساماندهی دو ورودی اصلی از سمت خرمشهر و بلوار پاسداران از سمت ملاثانی مطالبه اصلی مردم است. ورودی شمالی اهواز یعنی از سمت ملاثانی نیازمند عملیات عمرانی جدی نیست و تنها باید دستفروشان این منطقه به محل دیگری که پیش‌بینی شده است انتقال یابند اما برای ساماندهی ورودی خرمشهر علاوه بر جابه‌جایی دستفروشان باید کار عمرانی سنگین و تامین روشنایی انجام شود.

سلیمانی عنوان کرد: برای ساماندهی ورودی از سمت ملاثانی آماده‌سازی زمین برای انتقال دستفروشان در حال انجام است. بستر کار برای ساماندهی ورودی از سمت خرمشهر هم فراهم و پیمانکار انتخاب شده است و عملیات اجرایی به زودی اجرایی می‌شود.

وی افزود: مطالعات ساماندهی همه ورودی‌ها از سال گذشته تکمیل شده است بنابراین به زودی ساماندهی دو ورودی اصلی اهواز از سمت خرمشهر و ملاثانی آغاز می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403062818492
  • خبرنگار : 50225