رئیس کمیته امداد قشم اعلام کرد:

پرداخت حق بیمه اجتماعی ۱۲۱ بانوی سرپرست خانوار تحت پوشش قشم به سازمان تامین اجتماعی

۷۶۰ میلیون تومان بابت حق بیمه اجتماعی تعداد ۱۲۱ نفر از بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد در شهرستان قشم، به سازمان تامین اجتماعی خبر داد. 

 رضا تارک، رئیس کمیته امداد قشم امروز چهارشنبه ۲۸ شهریور، در این خصوص گفت: کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) به منظور توانمندسازی خانواده های نیازمند و به ویژه بانوان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد، طرح ها و برنامه های متنوعی در حوزه های مختلف اشتغال، مسکن و حمایت دارد که از جمله این طرح و برنامه ها، بهره مندی بانوان سرپرست خانوار از مزایای بیمه های اجتماعی و بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی است.

تارک با اشاره به اینکه خدمت بهره مندی از مزایای بیمه های اجتماعی و بازنشستگی بانوان سرپرست خانوار با همکاری سازمان تأمین اجتماعی و بر اساس توافق های صورت گرفته و طبق ضوابط و مقررات حاکم بر هر دو مجموعه کمیته امداد و سازمان تأمین اجتماعی، در هر سال و مطابق برنامه و بودجه ابلاغی به این نهاد به خانواده های واجد شرایط ارائه می گردد، افزود: بر همین اساس از ابتدای سال جاری تا کنون اعتباری بالغ بر ۷۶۰ میلیون تومان با هدف تامین آتیه بانوان سرپرست خانوار و تمدید دفترچه های بیمه خدمات درمانی آنان هزینه و پرداخت شده است.

وی به معرفی ۱۲۱ نفر از بانوی سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد در جزیره قشم به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: کمیته امداد شهرستان مرزی قشم در راستای حمایت از خانواده‌های تحت پوشش و در جهت توانمندسازی این خانواده ها، خدمات مختلفی و متنوعی را در طول سال به این عزیزان ارائه می نماید.

رئیس کمیته امداد قشم تصریح کرد: همچنین بخشی از خدمات و حمایت های این نهاد برای خانواده های تحت حمایت در حوزه سلامت و درمان نیازمندان است که در سال ۱۴۰۳، کمیته امداد در این شهرستان مرزی برای کمک به تامین هزینه های درمانی بیماران تحت حمایت این نهاد، تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیون تومان نیز در قالب کمک هزینه های درمانی و تقبل فرانشیز اسناد پزشکی به ایشان پرداخت کرده است.

این مقام مسئول گفت: از این میزان کمک هزینه های درمانی پرداخت شده، مبلغ ۳۰ میلیون تومان برای پرداخت کمک هزینه درمانی بیماران عادی و ۱۰۰ میلیون تومان نیز برای پرداخت کمک هزینه های درمانی و تقبل فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین هزینه های بهداشتی بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش هزینه شده است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) در جزیره قشم از سه هزار و ۶۴۴ هزار خانوار حمایت می کند که این خانواده‌ های تحت پوشش، در مجموع به صورت ماهانه بیش از ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از این نهاد مستمری دریافت می کنند و از سایر خدمات این نهاد نیز بهره مند هستند.

 این اداره در جزیره بزرگ قشم، حمایت از یک هزار و ۵۰ نفر فرزند یتیم و محسنین را بر عهده دارد که از این تعداد ۵۷۴ نفر از فرزندان ایتام و ۴۷۶ نفر از فرزندان محسنین بوده و شامل ۵۴۶ فرزند دختر و ۵۰۴ فرزند پسر هستند.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403062818448
  • خبرنگار : 50988