آغاز‍ به‌ کار ستاد مهر در اصفهان

ستاد مهر اصفهان با همکاری شهرداری، پلیس راهور و آموزش‌وپرورش اصفهان و در تعامل با دانش‌آموزان، خانواده‌ها و اولیای مدارس با هدف ارائه خدمات شهری به‌ خصوص حمل‌ونقل آغاز به‌ کار کرد.

سی‌ونهمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت آیین آغازبه‌کار ستاد مهر شهر اصفهان و رونمایی از تجهیزات جدید ترافیکی امروز چهارشنبه (۲۸شهریورماه) با حضور مدیران شهری اصفهان در سالن اجتماعات سازمان قطار شهری برگزار شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ابتدای این آیین و درخصوص اقدامات مدیریتی و ترافیکی ستاد مهر بیان کرد: مدیریت و هوشمندسازی سرویس مدارس از طریق سامانه سفیر مهر که امسال مشکلات پرداخت هزینه سرویس مدارس را حل کرده ، بخشی از اقدامات بوده است.

حسین حق‌شناس ادامه داد: شناسایی مدارس ترافیک‌زا و گلوگاه‌های ترافیک در استان، کمپین نظم‌بخشی و روان‌سازی ترافیک با همکاری انجمن اولیا و مربیان، سرویس مدارس، پیوند دانش‌آموزان و شهرداری اصفهان با ارائه آموزش‌های فرهنگ شهروندی و مدیریت پارک سرویس از دیگر اقداماتی است که در حوزه فرهنگی صورت گرفته است.

این مقام شهرداری درباره فعالیت‌های همسو با آغاز پاییز و مدرسه افزود: برای آماده‌سازی شهر نیز طرح‌های متعددی اجرا شده است. تجهیز ۸۰ چراغ راهنمایی به برق اضطراری، نظافت و هرس درختان اطراف مدارس به کمک خدمات شهری، نصب ۲۰۶ سرپناه ایستگاه اتوبوس، ایمن‌سازی و اجرای طرح‌های ترافیکی در ۳۳۲ مدرسه و زیباسازی و فضاسازی شهری نیز در شمار اقدامات ما قرار می‌گیرند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با نظر به اهمیت کاهش آلودگی هوا در اصفهان با بهره‌گیری از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه گفت: تعمیر رایگان دوچرخه برای دانش‌آموزان در ۴ ایستگاه سطح شهر نیز به همت ستاد مهر محقق شده است. از سوی دیگر، در مناطق کم‌برخوردار نیز با همکاری یک خیریه دوچرخه به‌صورت امانتی در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار می‌گیرد. این ظرفیت‌های ایجادشده به‌منظور استفاده از دوچرخه سبب کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

حق‌شناس به بازدید میدانی انجام‌شده از مترو، اتوبوس و تاکسی اشاره و خاطرنشان کرد: بازدید میدانی از وضعیت خطوط اتوبوس مترو و تاکسی، پایش ترافیک از مرکز کنترل ترافیک و اعمال جریمه متخلفان، راه‌اندازی ۱۲ گشت سیار، برنامه‌ریزی به‌منظور اتمام عملیات عمرانی و جمع‌آوری کارگاه‌های عمرانی زیرنظر ستاد مهر عملی شد.

در ادامه، رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه طی یک سال گذشته اقدامات زیربنایی مثبتی در شهر و با کمک مدیریت شهری اصفهان انجام شده است، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاقات، احداث مرکز کنترل ترافیک در شهرک آزمایش بود. وجود این مرکز در شهر اصفهان سبب افزایش ایمنی معابر، کاهش مصرف سوخت و بهینه‌سازی اعمال مقررات می‌شود.

سرهنگ علی‌اصغر زارع با اشاره به راه‌اندازی سامانه خودکار ثبت تخلفات و تهیه ۲۱ دستگاه موتورسیکلت در پلیس راهور با هزینه ۶۰ میلیارد ریالی توضیح داد: سه ایستگاه پلیس راهور در مناطق سه، پنج و ۱۰ شهر اصفهان برای ارائه خدمات به شهروندان و با همکاری شهرداری احداث شده است.

سپس امینه طباطبایی، سرپرست اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با نظر به اینکه امسال در شهر اصفهان ۳۸۰هزار دانش‌آموز سال تحصیلی خود را از مهرماه آغاز می‌کنند، گفت: تعامل بسیار خوبی میان اداره آموزش‌وپرورش استان با سایر دستگاه‌ها وجود دارد. اصفهان ازجمله استان‌هایی است که در حوزه حمل‌ونقل دانش‌آموزی مشکلات چندانی ندارد. ارتقای فرهنگ شهروندی از ارکان مهم حل معضلات ترافیکی است که شهرداری در این خصوص تلاش خوبی داشته.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403062818447
  • خبرنگار : 50986