صرفه‌جویی در هزینه و انرژی با پروژکتور ال‌ای‌دی

آیا از هزینه‌های بالای قبض برق خسته شده‌اید؟ پروژکتور یا نورافکن های ال ای دی (LED) با مصرف انرژی بسیار کم، می‌توانند به طور چشمگیری در کاهش هزینه‌های شما موثر باشند. این فناوری نوین، با تولید نوری با کیفیت بالا و طول عمر طولانی، به انتخابی ایده‌آل برای روشنایی فضاهای داخلی و خارجی تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از آذر طیف، پروژکتور ال‌ای‌دی جهت روشنایی و نورپردازی محیط‌های مختلف از جمله روشنایی محوطه ‌های بزرگ و استادیوم‌های چند ده هزار نفری تا روشنایی و نورپردازی تابلوهای کوچک استفاده می‌شود.

جدیدترین تکنولوژی نور دنیا تا به امروز تکنولوژی LED بوده و تمامی اصطلاحات دیگر همانند SMD ، COB ، DOB و کامپکت و ... به روش های مختلف طراحی و نصب ال ای دی ها اطلاق می گردد که برای کاربری های مختلف بوجود آمده اند و هیچ کدام تکنولوژی های جدیدتر و یا مرغوب تر نیستند!

بر خلاف تفکری که به اشتباه شکل گرفته تفاوتی در کیفیت یا راندمان انواع مختلف پروژکتور وجود ندارد و تنها عاملی که باعث افزایش شدت روشنایی، طول عمر، درخشندگی و شفافیت نور می گردد کیفیت و مرغوبیت چیپ های ال ای دی به کار رفته در آنهاست.

در ادامه به معرفی انواع مختلف پروژکتورهای ال ای دی خواهیم پرداخت.

پروژکتور سی او بی (COB)

پروژکتور COB مخفف عبارت (Chip On Board) است و از مجموعه ای از چیپ های ال ای دی تشکیل شده که به طور مستقیم بر روی بورد نصب می شود. این نوع پروژکتور ، نوری متمرکز بر سطح مورد نظر ساطع می‌کند.

پروژکتورهای سی او بی با توجه به ساختار فشرده و متمرکزی که دارند هزینه ساخت نسبتا پایینتری نسبت به چراغ های اس ام دی دارند.

پروژکتور اس ام دی (SMD)

پروژکتور اس ام دی نسبت به سی او بی بسیار کارآمدتر می باشد. زیرا منبع نور در هر وات ، لومن بیشتری تولید می کند و به این معنی است که آنها با وات کمتر ، نور بیشتری تولید می کنند.

در چراغ های SMD بر خلاف COB خبری از یک بورد واحد نیست، بلکه چندین ال ای دی در کنار هم بر روی یک پنل نصب می‌شوند و این نوع محصولات نور را به صورت پخش و یکنواخت بر روی سطح مورد نظر ساطع می‌کنند.

همچنین آنها پرتو وسیع تری از نور تولید می کنند که در منطقه ای خاص بیشتر پخش می شود و در نتیجه برای خنک کردن گرما ، مواد کمتری لازم است که به نوبه خود به معنی اقتصادی بودن آنهاست.

حال اگر بخواهیم به تفاوت SMD و COB اشاره کنیم به زبان ساده می توان گفت که در مدارهای اس ام دی چینش چیپ های ال ای دی پراکنده و در نتیجه نور پراکنده تری خواهیم داشت ، ولی در مدارهای سی او بی چینش چیپ های ال ای دی متمرکز بوده و نور خروجی متمرکز خواهیم داشت.

پروژکتور پاور ال ای دی لنزدار (Power LED)

پروژکتور پاور ال ای دی لنزدار به دلیل استفاده از لنز و ال ای دی های یک وات توانایی بالایی جهت هدایت نور و امکان ساطع کردن نور با طیف رنگی دارد. به همین دلیل عموما از این محصولات در زمینه نورپردازی نماها و محوطه هایی که نیاز به نور رنگی دارند استفاده می گردد. لنزها وظیفه تنظیم زاویه پخش نور را برعهده دارند و زاویه پخش نور در آنها بین (۵ تا ۱۲۰ درجه) برای هر LED می باشد.

پروژکتورهای 24 ولت ال ای دی

پروژکتورهای 24 ولت به دلیل ولتاژ پایین خود، انتخابی ایمن برای بسیاری از کاربردها هستند. این پروژکتورها معمولاً در محیط‌هایی استفاده می‌شوند که خطر برق‌گرفتگی و یا انفجار وجود دارد یا نیاز به روشنایی در مناطق مرطوب است. ویژگی‌هایی مانند طول عمر بالا، مقاومت در برابر شرایط محیطی سخت و قابلیت تنظیم نور، باعث شده‌اند که پروژکتورهای 24 ولت به یکی از پرکاربردترین انواع پروژکتورها تبدیل شوند.  از جمله این کاربردها می‌توان به روشنایی اضطراری در ساختمان‌ها و تونل‌ها، روشنایی محیط‌های مرطوب مانند استخرها، روشنایی صنعتی در کارخانه‌ها و انبارها و روشنایی وسایل نقلیه اشاره کرد.

موارد کاربرد پروژکتور ال ای دی

روشنایی خیابان ها و معابر عمومی

تامین روشنایی خیابان‌ها و معابر عمومی یکی از مصارف مهم انرژی برق محسوب می‌شود. با در نظر گرفتن این نکته که مصرف این چراغ‌ها در ساعت‌های اولیه شب آغاز می‌شود، بهینه سازی آن ضمن بهبود کیفی روشنایی معابر، در پائین آوردن قله بار موثر است. از سویی دیگر تامین مناسب و مطلوب روشنایی خیابان‌ها سبب افزایش امنیت در فضاهای شهری و همچنین ارتقا سطح کیفیت زندگی می‌شود.

نورپردازی دکوراتیو و تزئینی

با ظهور LED های رنگی، انقلابی در صنعت نورپردازی پدید آمده است. در چند ساله گذشته شاهد اجرای پروژه های نورپردازی زیبایی برای فضاهایی همچون ساختمان ها و هتل ها، پارک ها و فضای سبز، بلوار و خیابان‌ها، باغ و ویلا، رستوران ها و مراکز تجاری و سایر فضاهایی که نورپردازی دکوراتیو با قابلیت تغییر رنگ دارند، در سطح شهر بوده‌ایم.

روشنایی سالن و اماکن ورزشی

یکی از جدیدترین و بروزترین روش های نورپردازی و روشنایی سالن های ورزشی استفاده از تجهیزات روشنایی ال ای دی نظیر پروژکتورها می باشد که علاوه بر روشنایی مناسب و کاهش هزینه ها، سلامتی ورزشکاران را در پی دارد.

از مزایای استفاده از پروژکتور ال ای دی در سالن های ورزشی می توان به روشنایی یکنواخت در کل سالن و در نتیحه کیفیت بهتر بازی و سلامت بازیکنان، عدم وجود خیرگی، مقاومت در برابر ضربات فیزیکی احتمالی، عدم نیاز به تعویض و تعمیر چراغ ها و در نتیجه کاهش هزینه های نگهداری و عدم بروز خاموش و روشن شدن های مکرر بر خلاف روشنایی های سنتی اشاره کرد.

روشنایی کارخانجات و کارگاه های صنعتی

کاهش هزینه های برق، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش هزینه‌ های جاری یک بنگاه تولیدی و صنعتی محسوب می‌شود. همچنین تامین روشنایی مناسب، بخش چشمگیری از هزینه های برق یک محیط‌ صنعتی را شامل می‌شود. از طرف دیگر روشنایی در بهره وری کارکنان نیز بسیار تاثیرگذار می‌باشد.

روشنایی تابلوهای تبلیغاتی

روشنایی بیلبوردهای تبلیغاتی از جمله بیلبوردهای عرشه پل هوایی ، بیلبوردهای ایستاده حاشیه معابر و جاده‌ها و همچنین تابلوهای تبلیغاتی بالای درب فروشگاه ها از جمله موارد استفاده از پروژکتورهای ال ای دی است که با توجه به ویژگی ها و مزایای آن قابل جایگزینی با محصولات روشنایی سنتی است.

شرکت روشنایی آذرطیف ، تولیدکننده انواع پروژکتورهای ال ای دی

شرکت روشنایی آذرطیف، تولیدکننده انواع چراغ های صنعتی ال ای دی شامل انواع پروژکتور ، چراغ های خیابانی ، چراغ های کارگاهی و پنل های سقفی با تکنولوژی های فوق کم مصرف SMD و COB می باشد.

برخی از پروژکتورهای ال ای دی تولیدی شرکت روشنایی آذرطیف عبارتند از:

  • پروژکتورهای اس ام دی (SMD)  در توان های مختلف از 50 تا 400 وات
  • پروژکتورهای دی او بی (DOB) در توان های مختلف از 50 تا 300 وات
  • پروژکتورهای لنزدار در توان های مختلف از 50 تا 500 وات
  • پروژکتورهای رنگی از 36 تا 72 وات
  • پروژکتورهای 24 ولت از 36 تا 300 وات

 در صورت نیاز به مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر درباره محصولات پروژکتورهای ال ای دی و  سایر محصولات روشنایی صنعتی می توانید از طریق شماره های 02156573311 و 09120887008 با کارشناسان شرکت در ارتباط باشید. همچنین برای دریافت قیمت پروژکتور ال ای دی به وبسایت شرکت روشنایی آذرطیف مراجعه فرمایید.

انتهای رپرتاژ اگهی

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403062818410
  • خبرنگار : 71674