بهترین جاهای دیدنی کرج در شب و روز

کرج یکی از شهرهای بزرگ و معروف ایران است که بعد از تقسیمات کشوری از استان تهران جدا شده و در استان البرز قرار دارد. این شهر مرکز استان البرز نیز می باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از امدادخودرو کرج، برای هر فردی که در یک شهر زندگی می کند مهم است که جاهای دیدنی شهر را بشناسد و با رفتن به این مکان ها از نظر روحی و روانی انرژی تاز ای به دست بیارد. این موضوع به خصوص زمانی اهمیت بیشتری به خود میگیرد که شما در شهر بزرگ و شلوغی مثل کرج زندگی کنید.

به همین دلیل در ادامه این مقاله لیستی از بهترین جاهای دیدنی کرج را به شما معرفی خواهیم کرد.

جاهای دیدنی کرج

در این مقاله چند تا از مکان‌های تفریحی و دیدنی را به صورت تفکیک شده به شما معرفی خواهیم کرد. با مشاهده و مطالعه متن مربوط به هر کدام از این جاها خواهید توانست نسبت به انتخاب یک مکان درست اقدام کنید و از تفریحات خود لذت بیشتری ببرید.

جاهای دیدنی کرج در شب و روز

ممکن است به خاطر زمان نداشتن در طول روز و مشغول بودن به کار نتوانید در طول روز به جاهای مختلف سفر کنید یا تفریح خاصی داشته باشید. همچنین بسیاری از افراد هستند که شب گردی و تفریح در شب را بسیار بیشتر از تفریح در روز دوست دارند و به اگر به این دلایل به دنبال جاهای دیدنی کرج در شب هستید این قسمت از مقاله مخصوص شما می باشد.

بام کرج

معمولا در تمامی شهرهایی که موضوع بام به میان می آید بیشتر بحث شب گردی و مشاهده شهر، آسمان و... در شب به میان می آید. بام کرج هم از این قاعده مستثنی نیست و یک محل بکر برای افرادی که شب را برای گردش و تفریح ترجیح می دهند می باشد.

بام کرج از نظر آب و هوایی شما را وارد فضای دیگری می کند. اگر از دود و آلودگی هوا خسته شده اید و میخواهید یک نفس راحت و عمیق بکشید تا بدنتان سرحال شود و بو و احساس هوای تازه تمام ریه و بدنتان را پر کند و پس خود را آماده رفتن به این محل کنید.
شما در این منظره و محل می توانید تا جایی که دوست داریم از نظر ارتفاع بالا بروید، هرچه مسیری که آمده اید بیشتر باشد و ارتفاع بیشتری را طی کرده باشید تجربه بهتری کسب خواهید کرد چرا که به راحتی می توانید شهر را زیر پای خود خارج از آن استرس و همهمه مشاهده کنید و از مشاهده آن لذت ببرید.

مسیرهای زیادی برای رسیدن به بام کرج وجود دارد برخی از این مسیرها به دلایل سختی مسیر ممکن است برای مراجعه با خانواده مناسب نباشد. اما برخی از مسیرها برای عظیمت به این محل بسیار راحت و آسان می باشند.

این نکته را در نظر بگیرید بام کرج تنها مخصوص به شب ها نیست و شما می توانید در ساعات مختلف به بام کرج که یکی از مناطق کوهستانی است مراجعه کنید.

از نظر امکانات این مکان دارای رستورهای مختلفی نیز می باشد.

پارک جنگلی جهان نما

یکی از پارک های جنگلی معروف که دارای امکانات زیادی می باشد پارک جنگلی جهان نماست. با اولین ورودتان به این پارک تجربه بسیار لذت بخشی را خواهید چشید. این پارک روزها از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است همچنین برای افرادی که علاقه مند به گذراندن شب در جنگل و فضای جنگلی را دارند پیشنهاد می کنیم حتما یک شب را در این پارک به صبح برسانید.

برای ورود به این پارک نیازی به پرداخت هزینه ورودی نخواهید داشت. همچنین اگر اهل کباب هستید می توانید از محل های مشخص شده برای روشن کردن آتش استفاده کنید.

پارک چمران

اگر به دنبال یک جا برای تفریح و گشت و گذار بوده اید قطعا اسم پارک چمران را یا از کسی شنیده اید یا در نتایج جستجوی اینترنتی خود مشاهده کرده اید. این پارک از نظر وسعت بسیار وسیع می باشد. برخی از امکانات این پارک شامل مواردی مثل:

  • وجود پارک بانوان
  • وجود گل های بسیار زیاد و زیبا
  • داشتن شهربازی
  • کافه های مختلف
  • رستوران
  • و...

می باشد.

به شما پیشنهاد می کنیم حتما سری به این پارک بزنید.

روستاهای دیدنی کرج

علاوه بر پارک ها و مناطق مختلف گردشگری و دیدنی در شهر کرج شما می توانید روستاهای زیبا و خیره کننده کرج را نیز برای تفریح و مسافرت انتخاب کنید.

کردان

با فاصله 15 کیلومتر از کرج به این روستای زیبا خواهید رسید. به احتمال زیاد اتفاقی هم اگر شده باشد اسم این روستا را شنیده اید حالا چه در یک فیلم و چه از دوستان و دیگر افراد.
شاید بپرسید چرا باید به کردان سفر کنیم؟ در ادامه دلایل پیشنهادمان از سفر به کردان را به شما می گوییم.

در کردان شما بدون توجه به اینکه تابستان است یا زمستان خواهید توانست به تفریح بپردازید. کردان حتی در گرمای تابستان که در تهران، کرج و دیگر شهرها وجود دارد باز هم گرمای شدیدی ندارد و شما خواهید توانست دمای بهتری را در این روستا و در تابستان تجربه کنید.
همچنین زمستان کردان نیز خیلی سرد نیست و شما از سرمای آن مانند دیگر مناطق اذیت نمی شوید.

از دیگر دلایلی که بخواهیم سفر به کردان را پیشنهاد کنیم دسترسی به امکانات مختلفی است که شاید در هر روستایی یافت نشود. مثلا شما در کردان می توانید کارخانه های مختلف، ویلاهای مختلف و... را ببینید. یا اگر در کردان خودرویتان دچار مشکل شود از نبود تعمیرکار و نیروی امدادی رنج نمیبرید چرا که تیم های امدادی چون امداد خودرو کردان در این روستان فعالیت خواهند داشت.

روستای سنقرآباد

سنقز آباد از روستاهای سرسبزی است که احتمال می رود مانند کردان و... شما را به سمت خود بکشاند. این روستا از قدمتی بالغ بر 2000 سال برخوردار است.

نام برخی دیگر از روستاهای بکر و زیبای کرج:

  • روستای شهرستانک
  • روستای برغان
  • روستای آدران
  • روستای ارنگه
  • روستای آغشت
  • روستای وردیج
  • روستای واریش
  • آبشارهای دیدنی کرج

کرج نیز آبشارهایی دارد که از نظر تفریح و گشت و گذار دیدن آن ها خالی از لطف نیست و به شما روحیه و انرژی بسیار زیادی خواهد داد.

آبشار هفت چشمه

نام این آبشار کاملا واقعی است و بر اساس اینکه هفت چشمه در دل کوه به پایین سرازیر شده و باعث به وجود آمدن این آبشار شده اند این نام برای آبشار برگزیده شده است.
اگر قصد سفر و دیدن آبشار هفت چشمه را داشته باشید باید به شما بگوییم مسیری که برای رسیدن به این آبشار طی خواهید کرد همانند خود آبشار بکر و زیبا خواهد بود و قطعا خود این مسیر نیز به شما روحیه تازه ای می بخشد.

در ادامه نام برخی از آبشارهای دیگر را به شما ارائه کرده ایم:

  • آبشار سپهسالار
  • کندر
  • آبشار چاران

جاهای دیدنی کرج برای عکاسی

اگر برای عکاسی می خواهید به مناطق دیدنی کرج سفر کنید به شما می‌گوییم تمامی مناطقی که برای تفریح در این شهر مناسب هستند معمولا از فضاهای خوبی برای عکاسی نیز برخوردار می باشند.

جاهای دیدنی کرج برای جوانان

با توجه به اینکه جوانان روحیه متفاوتی دارند ممکن است به دنبال جاهای خاص و مناسب خود بگردند اما اشتباه نیست اگر باز هم بگوییم همین مناطق نیز جوان پسند و مناسب برای این رده سنی خواهند بود.

انتهای رپرتاژ اگهی

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403062818400
  • خبرنگار : 71674