آیین مهمانی لاله‌ها و یادواره شهدای اهل تسنن برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌های این بنیاد در هفته دفاع مقدس را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، یعقوب سلیمانی امروز در یک نشست خبری گفت: جوانمردی ویژگی خاص دفاع مقدس بود. سال‌های دفاع مقدس تجلی‌گاه حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران است. کارهایی که انجام می‌دهیم باید  سازمان یافته و منجر به جریان‌سازی باشد. ریل‌گذاری و برنامه‌هایمان باید مانایی داشته و بر اساس خردجمعی باشد. در کارها باید نوآوری وجود داشته و از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.
سلیمانی خاطرنشان‌کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید کارها بر اساس برنامه باشد، هر چه داریم از سال‌های دفاع مقدس است. ادامه راه شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به همراه دارد و سال‌های دفاع مقدس تجلی‌گاه حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران است. 

وی ادامه داد: بنیاد شهید در راستای ترویج فرهنگ فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کند و امروز نیاز است مردم در ترویج و تببین ارزش‌های دفاع مقدس شرکت کنند چون جنگ‌ را مردم اداره کردند. هر شهر ما یک «ایثارشهر» بزرگ باشد در هفته دفاع مقدس  و همه ظرفیت‌های موجود را برای روایت ازخودگذشتگی به کار بگیرند

سلیمانی ، تجلیل از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت ورنمایی از ۷۸ اثر مکتوب در این حوزه، دیدار با جانبازان در آسایشگاه‌ها، نواختن زنگ ایثار و مقاومت و تجلیل از دانش‌آموزان و  دانشجویان شاهد و ایثارگر، برگزاری آیین مهمانی لاله‌ها در سراسر کشور، اجرای طرح سپاس و تکریم خانواده‌های شهدا، یادواره شهدای اهل تسنن، تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه ایثار و شهادت و برگزاری یادواره شهدای منا را از جمله برنامه‌های بنیاد شهید در هفته دفاع مقدس برشمرد.

سلیمانی در خصوص مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران در ساخت آثار سینمایی با تاکید بر اینکه نگاه ما به کمیت آثار نیست، گفت: اثر گذاری و ارتباط با مخاطب بسیار مهم است، نه اینکه اعلام چند فیلم ساختیم یا چند کتاب چاپ کردیم، بلکه ما در برنامه‌های مختلف باید رویش ایجاد کنیم. برنامه‌ریزی های ما باید به گونه‌ای باشد که محصول نهایی اثر گذار و فیلمی که می‌سازیم از جذابیت لازم برخوردار باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403062818362
  • خبرنگار : 71062

برچسب‌ها