استعدادیابی هوش، خدمتی جدید از جهاد دانشگاهی قزوین

مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی قزوین گفت: استعدادیابی هوش تحت عنوان «قلمرو هوش» ویژه نوجوانان خدمت جدیدی از معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی قزوین است که به‌واسطه آن کشف استعداد برای آموزش هدفمند صورت می‌گیرد.

سید مصطفی زرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از حوزه‌هایی که جهاد دانشگاهی به‌تازگی به آن ورود کرده است، بحث آموزش در حوزه نوجوانان برای مقطع متوسطه اول و دوم است.

مدیر آموزش‌های کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی قزوین ادامه داد: از آنجایی‌که آموزش هدفمند دغدغه بسیاری از خانواده‌ها و همچنین فراگیران رده سنی کودک و نوجوان جهاددانشگاهی بود، لذا فرصت استعدادیابی در جهاد دانشگاهی برای این عزیزان مهیا شد.

وی بابیان اینکه با استعدادیابی هوش، آموزش‌ها هدفمند و درنهایت آینده بهتری در انتظار فراگیران است، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی برای پیشبرد این مسئله سعی کرده از مربیان مجرب و همچنین متخصص در زمینه استعدادیابی هوش استفاده کند.

زرآبادی تصریح کرد: در کارگاه استعدادیابی هوش، یک دوره با آیتم‌های مختلفی تحت عنوان سرگرمی برگزار می‌شود که به‌واسطه فعالیت‌هایی که مربی از فراگیران دارد، استعدادیابی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: اولین کارگاه استعدادیابی هوش تحت عنوان جشنواره تابستانه قلمرو هوش در تاریخ ۲۵ و ۲۶ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد که در این برنامه با ۲ رده سنی کودک و نوجوان مصاحبه شد.

این مسئول افزود: روش «گاردنر» در کارگاه قلمرو هوش پیاده شد، در روش آشنایی با استعدادیابی کودکان از طریق گاردنر، ۱۰ هوش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد اما در جهاد دانشگاهی ۶ هوش تحت عناوین هوش جنبشی و حرکتی، هوش طبیعت‌گرا، هوش تصویری، هوش کلامی، هوش موسیقیایی و هوش منطقی و ریاضی مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته زرآبادی در اتمام این کارگاه میزان هوش فراگیران موردبررسی قرار گرفت و در نهایت کارنامه‌ای برای آن‌ها تعریف شد تا خانواده‌ها نقاط قوت و ضعف فرزندان خود را به‌واسطه این کارنامه شناسایی کنند.

مدیر مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی قزوین در پایان اظهار کرد: از ابتدای شهریورماه سال جاری تاکنون بالغ‌بر ۴۰ نوجوان به‌واسطه کارگاه قلمرو هوش، وارد آموزش‌های تخصصی و مهارت محور جهاد دانشگاهی شدند.

به گزارش ایسنا، رویداد بعدی استعدادیابی قلمرو هوش در نیمه دوم مهرماه سال جاری برگزار می‌شود که جزئیات آن در کانال‌های ارتباطی جهاددانشگاهی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403062818335
  • خبرنگار : 50560