رسانه عبری: حمله به هزاران تن از نیروهای حزب‌الله به منزله اعلام جنگ است

یک رسانه عبری انفجار دستگاه‌های پیجر در لبنان را به منزله اعلام جنگ دانست و پیش‌بینی کرد که در روزهای آتی تنش و یا حتی جنگ گسترده‌ای آغاز شود که تلفات زیادی در سراسر اراضی اشغالی برجای خواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا، «آوی سخارورف» در گزارشی در روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» درباره انفجارهای اخیر در لبنان نوشت: حمله غیرعادی که روز گذشته (سه‌شنبه) در لبنان انجام شد، همانند بخشی از یک فیلم علمی تخیلی بود، انفجار همزمان هزاران دستگاه پیجر موجب زخمی شدن حدود ۳۰۰۰ تن از جمله نیروهای حزب‌الله شد.

سخارورف در ادامه گفت: «آسیب زدن به هزاران تن از نیروهای حزب‌الله در واقع به منزله اعلام جنگی است که تردید دارم حزب‌الله بتواند مانع آن شود، مسؤولان ارشد این حزب نیز اعلام کردند که علیه اسرائیل اقدام خواهند کرد.»

او در ادامه گزارش خود نوشت: اگر واقعا اسرائیل پشت انفجارها در لبنان باشد، چه بسا پیش‌بینی می‌کنیم که تنش و حتی جنگ گسترده‌ای آغاز شود که در سراسر «اسرائیل» تعداد زیادی تلفات بر جای خواهد گذاشت.

سخارورف در ادامه نیز تاکید کرد: جنگ فراگیر علیه اسرائیل به معنای مساله‌ای دشوار و بلکه بی‌نهایت دشوار است، این (حزب‌الله لبنان) سازمان کوچکی همانند حماس نیست (که مرگبار بودن خود را تقریبا یک سال قبل ثابت کرد)، این یک ارتش است که زرادخانه‌ای با حدود ۱۵۰ هزار موشک و موشک نقطه‌زن هدایت شونده و تسلیحات متنوع و مرگبار دارد.

او همچنین نوشت جنگ گسترده علیه حزب‌الله موجب تلفات بالایی در تمامی مناطق «اسرائیل» خواهد شد و از حالا به بعد این جنگ تنها به مرزهای شمالی محدود نخواهد بود و این پیامدهای اقتصادی بزرگی خواهد داشت.

در پایان این گزارش عبری نیز پیش‌بینی شده که در روزهای آتی تنش بزرگی در جبهه شمالی فلسطین اشغالی رخ دهد و این شرایط در نهایت احتمال دارد که ارتش رژیم صهیونیستی را به اتخاذ اقداماتی زمینی وادار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «معا» فلسطین، روز سه‌شنبه انفجار پیجرها در لبنان منجر به شهادت ۱۱ تن و زخمی شدن حدود ۳ هزار تن دیگر شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062818324
  • خبرنگار : 71496