ژنرال مصری: آمریکا در اجرای عملیات انفجار پیجرها در لبنان با اسرائیل شریک است

یک ژنرال سابق مصری تأکید کرد آمریکا شریک رژیم صهیونیستی در اجرای عملیات تروریستی انفجار پیجرها در لبنان است.

به گزارش ایسنا، بعد از ظهر سه‌شنبه بر اثر انفجار دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم به نام پیجر در لبنان ۱۱ تن شهید و هزاران تن دیگر زخمی شدند. حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، رژیم صهیونیستی را مسئول این حمله اعلام و تاکید کرد دشمن بهای این تجاوز جنایتکارانه را قطعا خواهد داد.

این حادثه از زمان شروع تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی، نخستین در نوع خود به حساب می‌آید.

در این راستا «محمد عبدالمنعم» کارشناس نظامی مصری و رئیس پیشین دستگاه شناسایی نیروهای مسلح مصر به شبکه روسیا الیوم گفت: اسرائیل پشت عملیات انفجار پیجرها در لبنان است زیرا پس از جلسه کابینه در روز پنجشنبه گذشته، تصمیم به اتخاذ موضعی در قبال جنوب لبنان برای تأمین امنیت شهرک‌های شمال اسرائیل گرفت. این یک استراتژی واضح اسرائیل از زمان شروع جنگ است که با غزه و سپس کرانه باختری شروع شده و سپس به جنوب لبنان منتقل می‌شود.

این کارشناس نظامی تاکید کرد: اسرائیل در عملیات انفجار دستگاه‌های ارتباطی حزب‌الله، از فناوری بسیار دقیقی استفاده کرده و دامنه فرکانس آن‌ها را زیر نظر گرفته و سپس با امواج الکترومغناطیسی آنها را هدف قرار داد که قدرت زیاد آن منجر به انفجار باتری این دستگاه‌ها و صدمات جدی به مردم شد. این همان عملیاتی است که ایالات متحده آمریکا در زمان حمله به عراق انجام داد.

وی تاکید کرد: اسرائیل از این فناوری بالا برخوردار نیست و بیشترین چیزی که اسرائیل در اختیار دارد تنها مشخص کردن دامنه فرکانس دستگاه‌هاست اما در مورد هدف قرار دادن دستگاه‌های بی‌سیم با امواج الکترومغناطیسی این یک عملیات آمریکایی است. بنابراین ایالات متحده آمریکا در اجرای این عملیات با اسرائیل شریک است.

این کارشناس نظامی تصریح کرد: با این عملیات می‌توان گفت که جنگ اسرائیل و لبنان عملا آغاز شده است، زیرا حزب‌الله لبنان باید پاسخی قوی به این عملیات بدهد و اسرائیل در سایه حضور گسترده و آمادگی زیاد در مرزهای شمالی جلسه کابینه را برای بررسی پاسخ لبنان برگزار می‌کند. احتمالا عملیات‌های آتی حزب‌الله از عملیات پشتیبانی از مقاومت فلسطین به عملیات برای دفاع از وجود خود تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062818315
  • خبرنگار : 71516