روزنامه عبری: قبل از انتخابات آمریکا، جنگی در جبهه شمال رخ نمی‌دهد

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت به دلیل مخالفت دولت فعلی آمریکا که‌ می‌ترسد با بروز جنگ منطقه‌ای، آرای حامیان مساله فلسطین برای نامزد دموکرات خود را از دست بدهد، پیش از انتخابات ریاست جنهوری آمریکا، رژیم صهیونیستی به فکر جنگ گسترده‌تر علیه حزب‌الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، «ران بن یشای» تحلیلگر این روزنامه در تحلیل مفصلی نوشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ او روی لزوم بازگشت ساکنان شمال فلسطین اشغالی به منازل خود توافق نظر دارند و گالانت و سرویس امنیتی روی حمله بزرگتر برای توقف جنگ در غزه حساب نمی‌کنند یا ترجیح می‌دهند انعقاد توافق تبادل اسرا موجب توقف درگیری در شمال فلسطین اشغالی شود.

وی افزود بیانیه کابینه رژیم صهیونیستی که بازگشت ساکنان شمال به منازل خود را به اهداف اصلی جنگ با جبهه لبنان اضافه کرد، در واقع پیامی سیاسی، هشداری به دبیرکل حزب‌الله لبنان و کمک به تلاش‌های «آموس هوکشتاین» نماینده آمریکا برای انعقاد توافقی است که به موجب آن نظامیان حزب‌الله از نزدیک مرزها عقب‌نشینی کنند.

پیشتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس ستاد ارتش این رژیم به صورت علنی اعلام کردند که آمادگی‌ها برای حمله به لبنان تکمیل شده و تنها منتظر موافقت بخش سیاسی هستند.

این نویسنده صهیونیستی احتمال داد طرح‌ها تکمیل شده باشد و گفت سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی ترجیح می‌دهد با یک حمله بزرگ، خطر حزب‌الله را دفع کرده و موازین بازدارندگی را تغییر دهد و به ایجاد منطقه حائل که هرگز مانع حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله به سراسر فلسطین اشغالی نخواهد شد، بسنده نمی‌کند.

همچنین ران بن یشای هشدار داد تلاش نتانیاهو برای برکناری گالانت به اهداف رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا آسیب می‌زند، زیرا در اوج جنگ رخ می‌دهد و بیانگر شکاف داخلی فزاینده در جامعه صهیونستی است و از سوی دیگر علاوه بر متضرر شدن مشروعیت داخلی و مشروعیتی که آمریکا تلاش می‌کند در سطح بین‌المللی برای رژیم صهیونیستی درست کند، دبیرکل حزب‌الله لبنان و دیگر مخالفان رژیم صهیونیستی را ترغیب می‌کند که حملات در جنوب لبنان را متوقف نکنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062818284
  • خبرنگار : 71592