نماینده اهواز در نشست با وزیر کشاورزی:

مشکلات کشاورزان در تامین کود و سوخت ماشین‌آلات جدی است

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه با بیان اینکه مشکلات کشاورزان در تامین کود و سوخت ماشین‌آلات جدی است، گفت: احداث صنایع تبدیلی در جوار مزارع و باغات خوزستان یک ضرورت است.

سید محسن موسوی زاده امروز ۲۸ شهریورماه در دیدار با غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه خوزستان مهد کشاورزی کشور است، اظهار کرد: سالانه بخش عظیمی از محصولات کشاورزی در خوزستان کشت می‌شود و خوزستان نقشی بی بدیل در تامین چرخه غذایی کشور دارد.

وی با عنوان اینکه باید در حوزه کشاورزی در خوزستان نگاهی علمی حاکم باشد، افزود: برنامه کشت در خوزستان باید مبتنی بر نگاه علمی و کارشناسانه باشد و باید همه جوانب را در این زمینه در نظر گرفت.

موسوی زاده با بیان اینکه در روزهای گذشته شاهد مشکلات متعددی در بین کشاورزان بودیم، ادامه داد: اینکه در بازار آزاد کود اوره وجود دارد اما در انبارهای عاملین توزیع کودی یافت نمی‌شود، نشان از نداشتن برنامه‌ریزی دقیق در حوزه توزیع ملزومات کشاورزی است.

نماینده اهواز، کارون، باوی و حمیدیه با بیان اینکه سردرگمی در بین کشاورزان یک مشکل جدی است، عنوان کرد: مشکلات کشاورزان در تامین کود و سوخت ماشین‌آلات جدی است. کمبود سوخت گازوئیل در بین کشاورزان جهت بهره‌برداری از ماشین‌آلات کشاورزی در روزهای گذشته به صورت مکرر از طرف کشاورزان به ما منتقل شده است.

وی خواستار تکمیل فاز دوم واحدهای مجتمع پرورش ماهی آزادگان شد و تاکید کرد: صنایع تبدیلی در جوار مزارع، باغات و نخلستان و واحدهای پرورش ماهی جهت ایجاد فرصت‌های شغلی در خوزستان یک ضرورت هستند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403062818264
  • خبرنگار : 50229