کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌تواند در برخی حوزه‌ها در چهارمحال و بختیاری ورود کند

استاندار چهارمحال‌ و بختیاری گفت: در حوزه فرش استان زمینه کار و کمک فراوان است که کمیته امداد در این زمینه نیز می‌تواند ورود داشته باشد، همچنین باتوجه به تابش خورشید، استان در زمینه ایجاد نیروگاه خورشیدی زمینه بسیار خوبی دارد، لذا ورود کمیته امداد به این امر موضوعیت دارد.

غلامعلی حیدری امروز ۲۸ شهریورماه در نشستی معاون رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و میرعامل بنیاد حیات کشور با اشاره به اینکه کمیته امداد از بدو تأسیس به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی تاکنون منشأ خدمات فراوانی بوده و هدفگذاری این نهاد بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری با موضوع اشتغال درگیر بود که در دولت شهید رئیسی اقدمات اثرگذاری برای کاهش بیکاری صورت گرفت تا جایی که رتبه استان در نرخ بیکاری ۱۴ پله بهبود یافت، کما اینکه نهادهای مختلف مانند کمیته امداد و سازمان‌های اقتصادی نقش خوبی در کاهش نرخ بیکاری داشتند. 

وی با بیان اینکه اشتغال محاسن فراوانی برای جامعه دارد، افزود: حدود ۸۰ درصد اشتغال چین، اشتغال خانگی است که اهمیت و نقش این نوع اشتغال را نشان می‌دهد، لذا ما نیز نباید از این مساله غافل شویم و مشکلات آن را پشت سر بگذاریم، زیرا اشتغال خرد و اشتغال خانگی درواقع تکمیل‌کننده موزاییکی چرخه اشتغال اصلی است.

حیدری با اشاره به اینکه اشتغال باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز کاهش سن ازدواج شود، بیان کرد: اگر جوان شغل و درآمدی داشته باشد به ازدواج روی می‌آورد و این باعث پایدارسازی بنیان خانواده و کمک به فرزندآوری خواهد شد، پیشگیری از مهاجرت و تحقق مهاجرت معکوس نیز از دیگر برکات اشتغال ثابت و پایدار است و اگر اشتغال مهیا باشد، پدیده حاشیه‌نشینی شهرها نیز اتفاق نخواهد افتاد که این امر به عنوان کانون آسیب‌های اجتماعی به‌شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کشاورزی و دامداری از مهم‌ترین ظرفیت‌های این استان است، تصریح کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر مشارکت مردمی، کارگروهی ویژه در این خصوص در استان شکل گرفته و توسعه کشاورزی با کمک مردم در دستور کار قرار گرفت که در این راستا از جمله توسعه گلخانه‌ها در استان اتفاق افتاده است، همچنین استان در زمینه تبدیل آبیاری سنتی به آبیاری مکانیزه مقام اول کشور را کسب کرد.

حیدری ادامه داد: جذب سرمایه‌‎گذار با همکاری هلدینگ‌ها، اصلاح زیرساخت‌ها، توسعه شیلات، مقام اول کشور در تولید بادام، ایجاد شهرک تخصصی بادام و فرآوری این محصول با هدف پیشگیری از خام‌فروشی، مقام برتر کشور در تولید ماهی سردابی از دیگر پیشرفت‌های استان در حوزه کشاورزی بوده است که کمیته امداد نیز می‌تواند به این حوزه‌ها ورود و کمک کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در حوزه فرش در استان زمینه کار و کمک فراوان است به ویژه اینکه مردم نیز از دیرباز به این هنر علاقه‌مندند و در بسیاری از منازل فرش‌بافی صورت می‌گیرد که کمیته امداد در این زمینه نیز می‌تواند ورود داشته باشد.

حیدری با تأکید بر اینکه مهارت‌آموزی در اولویت دولت بوده است، بیان کرد: طرح جامع فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم در راستای مهارت‌آموزی تصویب شد و لازم است یک تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش و فنی حرفه‌ای در راستای هم‌افزایی در حوزه مهارت‌آموزی به جامعه مخاطب داشته باشند و ورود کمیته امداد در این حوزه ضرورت دارد.

وی در پایان گفت: چهارمحال و بختیاری به لحاظ توپوگرافی، شرایط جغرافیایی و تابش خورشید، در زمینه ایجاد نیروگاه خورشیدی زمینه بسیار خوبی دارد، لذا ورود کمیته امداد به این امر موضوعیت دارد که آمادگی خود را برای پایلوت قرار گرفتن این استان در زمینه ایجاد نیروگاه خورشیدی اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403062818214
  • خبرنگار : 50123