کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد

احتمال بارش باران در مشهد

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: روز جمعه در مشهد احتمال بارش‌های رگباری، پراکنده و ضعیف پیش‌بینی می‌شود.

آذر رضایی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، همچنان استان تحت تاثیر مدل‌های ناپایدار جوی قرار دارد.

رضایی‌پور افزود: در روزهای پایانی هفته جاری وقوع بارش‌های رگباری به شکل پراکنده توام با رعدوبرق و ایجاد روان‌آب به ویژه در نیمه شمالی و شمال‌غرب استان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: این بارش‌ها طی روز پنج‌شنبه در نواحی جنوبی به شکل بارش‌های پراکنده و در روز جمعه در اکثر نقاط استان به شکل ضعیف‌تری اتفاق خواهد افتاد همچنین روز جمعه در مشهد احتمال بارش‌های رگباری، پراکنده و ضعیف پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: افزایش گرادیان فشار هوا در نواحی شرقی و جنوب شرق استان باعث افزایش وزش باد همراه با گرد و خاک خواهد شد که احتمال انتقال ذرات و کاهش کیفیت هوا در سایر نقاط استان نیز وجود دارد که البته پیرامون این وضعیت هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۲۷ مورخ ۲۷ شهریور ماه صادر شده است.

رضایی‌پور اضافه کرد: در انتهای هفته جاری از لحاظ دمایی تغییرات چندانی مشاهده نمی‌شود و در حال حاضر دما در مشهد مقدس ۲۴ درجه است و انتظار می‌رود در گرم‌ترین ساعات دما به حدود ۲۶ درجه و در خنک‌ترین ساعات شب ، دما به ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، خواف با ۹ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر استان و  بردسکن با ۳۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی، طی ۲۴ ساعت گذشته از کلات نادری ۰.۷ میلی‌متر و قوچان ۰.۱ میلی‌متر بارش ثبت و گزارش شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062818206
  • خبرنگار : 50972