محمداحمدی- معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست- در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به دلایل ایجاد این باجهها در دفاتر پستی، اظهار کرد: گروهی از کسبوکارهای کوچک و متوسط که روزانه تعداد محدودی مرسوله دارند، به دلیل هزینههای بالای جمعآوری (فرستمایل) ترجیح میدهند، خودشان مرسولات را به پست تحویل دهند. از طرفی فرآیند قبول مرسولات در باجه، تشریفات خاص خود را داشته و زمانبر است.
وی درباره مزایای باجههای دریافت، ادامه داد: در این باجهها تسهیلگری و خدمات متنوعی ایجاد شده و مشتری با آمادهسازی مرسولات از قبل، بدون انتظار در صف، خدمات را دریافت و هزینهها از طریق کیف پول الکترونیکی پرداخت میشود.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، با اشاره به ضرورت سادهسازی دریافت خدمات، به پروژه طراحی و تولید لیبلهای پریپرینت به عنوان یکی دیگر از خدمات زیرمجموعه باجههای دریافت اشاره کرد که در راستای شعار هر کسبوکار، یک باجه قبل پست، با همکاری بخش خصوصی رونمایی خواهد شد.
احمدی همچنین درباره خدمات باجههای تحویل گفت: بخشی از خدمات باجه تحویل، همان خدماتی است که پیشتر در باجههای معطله ارائه میشد. اما عنوان باجه معطله منفی بوده و با خدمات آن تطابق نداشت در حالی که ظرفیت بسیار بالایی در ارائه خدمات ارزشافزوده پستی دارند.
وی ادامه داد:علاوه بر خدمات سنتی باجههای معطله، خدمات تحویل در نقطه پستی (پودو)، انواع خدمات بازتوزیع، خدمات انبارداری و ... در باجههای دریافت ارائه میشود.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست با اشاره به نیاز شرکتهای تجارت الکترونیک به خدمات جدید، طراحی و ارائه خدمات تغییر سفارش و بازتولید مرسولات تجارت الکترونیک که به هر دلیل امکان توزیع نداشتهاند، برای نشانی جدیدی در شهر مقصد، به عنوان یکی دیگر از خدمات باجههای تحویل اشاره کرد.
احمدی اضافه کرد: راهاندازی باجه دریافت - تحویل، به دنبال ارائه راهحلهای کاربردی برای چالشهای صاحبان کسبوکارهای کوچک و متوسط و مشتریان پست است و به مرور خدمات دیگر به آن اضافه میشود.
وی در پایان گفت: بازه زمانی ارائه خدمات در این باجهها خارج از چارچوب ساعات اداری تعریف میشود و متناسب با شرایط محل قرار گرفتن دفاتر و مراجعه مردم، تا ساعات شبانه خواهد داشت.
انتهای پیام