برگزاری آئین نواختن زنگ جوانه‌ها در ارومیه

آیین نواختن زنگ جوانه‌ها در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴٠۴ روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه در دبیرستان شهید هدایت فارغی ارومیه برگزار شد.

علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی ضمن تبریک هفته وحدت و آغاز سال تحصیلی جدید با اشاره به نقش و اهمیت تعلیم و تربیت در توسعه جامعه، افزود: تعمیق باورهای دینی و کیفیت بخشی به امر تعلیم و تربیت از اهداف آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آغاز سال تحصیلی گفت: در راستای اجرای پروژه مهر اقداماتی از جمله آماده‌سازی فضا و تجهیزات، تامین، بهسازی و شاداب سازی مدارس اعم از اجرای شهید عجمیان در استان انجام شده است که بیش از ۴ میلیارد تومان از ظرفیت گروه‌های جهادی در این راستا هزینه شده است. 

مطهری با بیان اینکه ۲۲ میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی مدارس دارای بیش از ۹ کلاس توسط نوسازی مدارس استان انجام شده است، گفت: ۷ میلیارد تومان نیز برای بهسازی سروی‌های بهداشتی مدارس استان هزینه شده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص نیروی انسانی گفت: امید است با استخدام آزاد معلمان از محل ماده ۲۸ و سهمیه ۷۱۰ نفری آموزگاران و معلمان دانشگاه فرهنگیان و بهره‌گیری از ظرفیت معلمان حق‌التدریسی دغدغه نیروی انسانی در استان نداشته باشیم.  

وی با اشاره به ثبت‌نام و کلاس‌بندی ۷۰۰ هزار دانش آموز استان و ثبت و توزیع کتب درسی در سال تحصیلی جدید افزود: با اقدامات انجام شده زمینه سازی کردیم تا دغدغه خاصی در سال تحصیلی جدید نداشته باشیم. 

مطهری با بیان اینکه طی دولت سیزدهم و چند ماه از آغاز دولت چهاردهم، ۱۱۰۰ کلاس درس از نوسازی مدارس استان تحویل آموزش و پرورش شده است، اظهار کرد: امیدواریم ۶۰۰ کلاس درس نیز تا پایان امسال تحویل آموزش و پرورش استان شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: سرانه فضای آموزشی استان مطلوب نیست و پایین‌تر از میانگین کشوری هستیم که ضروری است از ظرفیت مولدسازی، خیرین، منابع ملی و...برای جبران این عقب‌ماندگی استفاده شود. 

وی با اشاره به افتتاح ۲۵ چمن مصنوعی و طبیعی برای سال تحصیلی جدید، گفت: اگر چه طی ۳ سال اخیر سرانه فضای ورزشی استان دو برابر شده اما هنوز از استاندارد کشوری عقب هستیم. 

وی گفت: بزودی با هزینه ۵۰ میلیارد تومان تجهیزاتی به هنرستان‌های استان ارسال می‌شود. 

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403062818163
  • خبرنگار : 50136