معاون استاندار زنجان:

مهم‌ترین نیاز بشر تعلیم و تربیت است

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان گفت: مهم‌ترین نیاز بشر، تعلیم و تربیت است و پیامبران برای این امر مهم برانگیخته می‌شوند و این دو بعد بسیار مشخص، علم‌آموزی و تزکیه، تربیت و پرورش را دارد.

ابوالفضل رفیعی امروز (چهارشنبه، ۲۸ شهریور ماه) در جشن جوانه‌ها، اظهار کرد: تعلیم و تربیت از فلسفه‌های بعثت پیامبر بیان و نشان داده می‌شود مهم‌ترین نیاز بشر تعلیم و تربیت است. علم برای تامین نیاز جامعه و کمک به بشر بوده و عاملی برای رفاه و تعالی است. اکنون هر کشوری که صاحب علوم مهمی است که در لبه تکنولوژی حرکت می‌کند، صاحب قدرت است.

او بیان کرد: یکی از مولفه‌های اصلی کشورها، دانش و علمی است که یک کشور دارد و منجر به پیشرفت در عرصه‌های مختلف و رفاه مردم می‌شود. طبیعی است که این امر یکی از مهم‌ترین وظایف هر دولت است که در جمهوری اسلامی ایران به‌صورت ویژه به آن توجه می‌شود و شاهد پیشرفت‌های علمی در عرصه‌های مختلف هستیم و ریشه آن به این برمی‌گردد که بحث تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش ارتقا یافت و مورد توجه سیاستگذاران نظام قرار گرفت.

رفیعی با اشاره به بحث تزکیه و تربیت، ادامه داد: افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است که نگاه تک بعدی به آموزش نداشته و صرفاً علم را بدون اینکه پایه مشخصی برای جهت‌دهی داشته باشیم، در فلسفه تربیتی مکتب اسلام نمی‌پذیرد. تزکیه مقدم بر تعلیم است و این تربیت و پرورش و تزکیه است که انسان را در موضوعات مختلف پرورش می‌دهد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان افزود: وظیفه ماست که با در نظر گرفتن هر دو بعد بتوانیم یک انسان کامل تربیت کنیم و خود دانش‌آموزان نیز علم به معنی واقعی را کسب کنند، علم فقط آموزش کتاب‌های درسی نیست و هر چیزی که  برای رشد و تعالی انسان  مفید بوده و انسان را در مسیر درست قرار دهد و به خدا نزدیک کند، علم مفیدی است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403062818162
  • خبرنگار : 50295