رئیس جمهور استونی: سربازان و مردم اوکراین از جنگ خسته شده‌اند

رئیس جمهور استونی در مصاحبه‌ای اذعان کرد، جنگ اوکراین به طرز فزاینده‌ای شهروندان و سربازان اوکراینی و مردم بسیاری در غرب را خسته کرده است.

به گزارش ایسنا، «آلار کاریس»، رئیس جمهور استونی که کشورش از اعضای اتحادیه اروپا است در مصاحبه با خبرنگاران با درخواست یک خبرنگار به منظور اظهار نظر درباره اینکه چه اقداماتی را می‌توان به منظور مهار خستگی فزاینده از جنگ انجام داد مواجه شد. کاریس که کشورش از اعضای اتحادیه اروپا است مدعی شد برای این منظور باید حامیان خارجی اوکراین حتی بیش از پیش حمایت‌هایشان را از کی‌یف تشدید کنند.

کاریس ادعا کرد: «این خستگی وجود دارد. آنهایی که در خطوط مقدم جنگ حضور دارند و آنهایی که عقب تر از این خصوص مستقرند و همچنان آوارگانی که جایی برای خود متصور نیستند خسته هستند. تنها راه که بتوانیم به این وضعیت کمک کنیم این است که به اوکراین حتی حمایت‌های بیشتری را بدهیم تا موفقیت‌هایش را که به نوبه خود دل‌گرم‌ کننده هستند، تسهیل کنیم.»

او تاکید کرد با وجود آنکه جنگ‌های جدیدی همچنان در سراسر جهان در حال سر بر آوردن هستند اما وظیفه کنونی غرب این است که تمرکزش را بر اوکراین حفظ کند.

او از سوی دیگر با پرسش خبرنگاری درباره هدف نهایی ادامه دادن متحدان غربی به پشتیبانی‌هایشان از اوکراین مواجه شد. این خبرنگار به این مقام اروپایی تاکید کرد هنوز هیچ کس در غرب به رغم ادعاهایی که درباره پیروزی اوکراین در جنگ مطرح می‌شود نتوانسته که یک چنین پیروزی را برای کی‌یف تعریف کند.

رئیس جمهور استونی اظهار کرد: «اگر ما نمی‌توانیم چنین پیروزی را تعریف کنیم پس بگذارید درباره شکست روسیه حرف بزنیم.»

او با تاکید مجدد بر اینکه غربی‌ها باید به حمایت‌های تحریک آمیز و تشدید کننده جنگ از اوکراین ادامه دهند، مدعی شد: «اوکراین باید حمایت‌های کافی را دریافت کند تا یک دلیل برای نشستن پشت میز مذاکره و بحث درباره صلح وجود داشته باشد.»

کاریس ادامه داد: «در شرایط کنونی که یک جنگ فرسایشی وجود داشته و روسیه برای دیکته کردن شرایط خود تلاش می‌کند هیچ دلیل برای نشستن پشت میز مذاکره وجود ندارد.»

به نوشته «راشاتودی» این مواضع در حالی مطرح شده‌اند که مسکو مکررا تاکید کرده پذیرای مذاکرات صلح با کی‌یف است اما چنین مذاکراتی باید با در نظر گرفتن واقعیت‌های میدانی انجام شوند و نمی‌توان مذاکراتی را بر مبنای درخواستهای «ناپایدار» کی‌یف داشت.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه نیز اخیرا بیان کرد مسکو حاضر به نشستن به صورت فوری پای میز مذاکره با کی‌یف در صورت برآورده شدن برخی شروط شامل چشم‌پوشی کی‌یف از پیوستن به ناتو و خارج ساختن سربازان اوکراین از تمامی مناطق ضمیمه شده به روسیه است.

با این وجود بعد از آنکه اوکراین در تاریخ ششم اوت گذشته عملیات خود در استان کورسک روسیه را به اجرا در آورد مسکو اعلام کرد دیگر دلیلی برای پذیرش مذاکرات صلح با اوکراین وجود ندارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062818158
  • خبرنگار : 71415