ارتش آمریکا سرنگون کردن ۲ پهپاد MQ-۹ توسط یمن را تایید کرد

ارتش ایالات متحده امروز (چهارشنبه) اعتراف کرد که انصارالله یمن ۲ پهپاد آمریکایی MQ-۹ Reaper را در کمتر از یک هفته سرنگون کرده است.

به گزارش ایسنا، با نزدیک شدن به یکسالگی جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تداوم کشتارها و جنایات، یمن به کارزار خود برای هدف قرار دادن کشتی‌هایی مرتبط به صهیونیست‌ها و حامیانش که از دریای سرخ می‌گذرند، ادامه می‌دهد و تاکید دارد این عملیات‌ها تا زمان متوقف نشدن جنگ غزه ادامه خواهد داشت.

در همین حال، حملات هوایی به رهبری ایالات متحده به مواضع ارتش یمن صورت می‌گیرد اما این امر مانع از تداوم کمپین عدالت‌خواهانه یمنی‌ها نشده است.

این آبراه محل عبور حدود یک تریلیون دلار داد و ستد است و ارتش یمن با عملیات‌هایش تلاش دارد تا رژیم صهیونیستی را در تنگنا قرار دهد.

ارتش ایالات متحده گفت که یمنی‌ها اولین پهپاد ریپر را در ۱۰ سپتامبر و دومی را در روز دوشنبه سرنگون کردند. ویدیوی آنلاینی که منتشر شده، سرنگونی و شعله‌ور شدن لاشه پهپاد روی زمین را پس از سقوط آن در استان «ذمار» یمن نشان داد.

«جنرال اتمیکس ریپرز» که هر کدام حدود ۳۰ میلیون دلار قیمت دارند، می‌توانند تا ارتفاع ۱۵۲۴۰ متر پرواز کنند و تا ۲۴ ساعت قبل از نیاز به فرود استقامت داشته باشند. این هواپیماها توسط ارتش آمریکا و سازمان سیا سال‌ها بر فراز یمن به پرواز درآمده است.

ژنرال «پت رایدر» دبیر مطبوعاتی پنتاگون گفت مقامات به بررسی سرنگونی پهپاد در روز دوشنبه ادامه می‌دهند، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد. او مدعی شد که اظهارات انصارالله یمن مبنی بر اینکه ۱۰ پهپاد ریپر را از زمان آغاز عملیات خود در نوامبر سرنگون کرده‌ است، «دقیق نیست.»

به گزارش آسوشیتدپرس، رایدر روز سه‌شنبه گفت: «به دلایل امنیتی عملیات، من نمی‌توانم عدد خاصی را ارائه کنم.»

از زمانی که انصارالله یمن در سال ۲۰۱۴ قدرت را به دست گرفتند، ارتش ایالات متحده شاهد سرنگونی پهپادهای ریپر خود در یمن در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۹، ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ بوده است. ارتش یمن از زمان آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر، بیش از ۸۰ کشتی تجاری را هم با موشک و هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار داده است. آنها یک کشتی را توقیف و ۲ کشتی را هم در عملیاتی غرق کردند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062818141
  • خبرنگار : 71402