معاون وزیر علوم به ایسنا خبر داد

ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم/حکم انضباطی ۴ نفر آنها تایید شد

معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه آمار دقیقی از پرونده های انضباطی دانشجویان در دانشگاه های کل کشور نداریم، گفت: دانشگاه ها به طور مستقل در این زمینه تصمیم گیری می کنند. اما در سه سال اخیر ۴۷ پرونده پیشنهاد اخراج از دانشگاه دانشجویان جهت تایید نهایی به وزارت علوم ارسال شده بود که حکم اخراج ۴ نفر از آنها در کمیته مرکزی انضباطی دانشجویان تائید شد.

سعید حبیبا در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: ما اعلام کردیم دانشجویانی که به دلایل سیاسی، اخلاقی و یا به هر دلیلی، پرونده انضباطی دارند و با حکم انضباطی منع موقت از تحصیل بمدت یک، دو، سه و یا چهار نیمسال مواجه شده اند؛ مورد بررسی مجدد قرار بگیرند تا جایی که امکان دارند تسهیلاتی ایجاد شود که این دانشجویان به صورت تعلیقی به تحصیل ادامه دهند و در مدت این یک نیمسال وضعیت آنها قابل ارزیابی است. امیدوارم دانشجویان ما نیز با ما همراهی داشته باشند تا بتوانیم به هدف خودمان برسیم.
رییس سازمان امور دانشجویان در خصوص آمار پرونده های دارای احکام انضباطی دانشجویان خاطر نشان کرد: ما بیش از 107 دانشگاه داریم که پراکنده هستند و اطلاع دقیقی از تعداد این پرونده ها در دسترس نیست چرا که بر اساس شیوه نامه انضباطی دانشگاه ها در صدور تعدادی از بندهای تنبیهی دانشجویان دارای اختیار هستند و در صورت اعتراض دانشجو به حکم انضباطی دانشگاه و یا به جهت صدور احکام سه نیمسال منع موقت از تحصیل به بالا از کمیته مرکزی انضباطی، برخی از این پرونده به وزارت علوم ارسال شده است.
حبیبا اظهار کرد:  بر این اساس تعداد دانشجویان دارای پرونده های انضباطی طی سه سال اخیر که با حکم اخراج از دانشگاه یا منع موقت از تحصیل به دست سازمان امور دانشجویان رسیده حدود 300 پرونده می باشد که ۴۷ پرونده دانشجو دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه به دست وزارت علوم رسیده است که برای ۴ نفر حکم اخراج دانشجو در کمیته مرکزی انضباطی دانشجویان تائید و حکم مابقی پرونده ها دارای احکام تعلیقی یک تا چهار ترم صادر شده است.
معاون وزیر علوم در پاسخ به این سوال که پرونده های انضباطی دانشجویان از چه سالی به بعد مورد بازنگری قرار می گیرد، گفت: تاکید ما برای بررسی مجدد وضعیت دانشجویان دارای احکام انضباطی شامل پرونده هایی است که طی این سه سال اخیر دچار محرومیت از تحصیل طی یک الی چهار نیمسال مواجه شدند و برخی از دانشجویان نیز احکام اخراجی دارند.
وی با اشاره به برنامه وزارت علوم برای بازنگری شیوه نامه انضباطی دانشجویان تاکید کرد: در ماده 103 و 112 شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان مصوب "شهریور 1403 "عنوان شده است که وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری و رییس دانشگاه می تواند با توجه به متنبه شدن دانشجویان برای احکام صادر شده درخواست تجدید نظر کنند تا میزان مجازات صادر شده کمتر شود و دانشجویان به سرکلاس¬های درس بازگردند. درخواست ما این است روسای دانشگاه ها وضعیت این افراد را بررسی کنند ولو اینکه دانشجویان مرتکب عملی شدند که خطا تلقی شده است، از ظرفیت شیوه نامه انضباطی استفاده نموده و با آنها مساعدت صورت بگیرد.
انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403062818120
  • خبرنگار : 71567