ثبت‌نام صددرصدی دانش‌آموزان پایه هفتم در استان زنجان

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در استان صددرصد دانش‌آموزانی که از پایه ششم به دوره بالاتر منتقل شدند ثبت‌نام شده و این نوید خوش برای تعلیم و تربیت استان و کشور است.

علی اسماعیلی امروز (چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه) در مراسم جشن جوانه‌ها که در مدرسه مهدیه زنجان برگزار شد، اظهارکرد: ورود به دوران تحصیلی متوسطه دوران تأثیرگذار تحصیلی در روند تعلیم و تربیت است که امیدواریم دانش‌آموزان از این فرصت بی‌نظیر استفاده کنند. این ایام فرصت‌های طلایی است که در اختیار دارید.

وی افزود: ۱۸ هزار و ۳۶۵ دانش آموز پایه اولی را در استان میزبان هستیم و به صددرصد ثبت‌نام در این پایه دست پیدا کرده‌ایم، در ثبت‌نام دانش‌آموزان از یک دوره تحصیلی به دوره دیگر مقیاس‌های وجود دارد و استاندارد این است که تعدادی از دانش‌آموزان ریزش داشته باشند ولی امروز صددرصد دانش‌آموزانی که از پایه ششم به دوره بالاتر منتقل شدند را ثبت‌نام کردیم و این نوید خوش برای تعلیم و تربیت استان و کشور است.

او تصریح کرد: در پایه هفتم سال جاری ۹۶۶۰ پسر و ۸۷۰۴ دانش آموز دختر تحصیل خواهند کرد. بیشترین آمار دانش‌آموزی پایه هفتم در ناحیه دو و کم‌ترین پایه هفتم در منطقه افشار است.

اسماعیلی ادامه داد: یکی از مسایل مهمی که در جامعه به آن رسیدیم این است که اگر قرار است ارتقا و پیشرفتی در جامعه داشته باشیم و به نگاه متمدنانه‌ای که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم  انقلاب اشاره کرده‌اند، در جامعه برسیم، یقینا قدر دانستن فرصت‌های مدرسه و اینکه حاکمان و مدیران کلان جامعه به این برسند که هر چیزی در جامعه مطلوب خواهد بود از درون کلاس‌های درس می‌گذرد.

وی با بیان اینکه قطعا شما دانش‌آموزان پایه هفتم افرادی خواهید بود که تعیین‌کننده قله‌های علمی، فرهنگی، دینی و اجتماعی ایران و جهان خواهید بود، گفت: وظیفه ما مسئولان این است که هر آنچه که مطلوب جامعه می‌پنداریم بدانیم که باید توجه به آموزشگاه، مدرسه و معلم داشته باشیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403062818110
  • خبرنگار : 50295