از عرضه محصولات مختلف تا جای خالی طراحی حرفه‌ای در غرفه‌های نمایشگاه پاییزه ارومیه

برپایی نمایشگاه‌های فصلی از دیرباز در شهرهای مختلف به خصوص مراکز استانها مرسوم بوده و در ایام منتهی به رویدادهای خاص مثل نوروز، پاییز نیز این نمایشگاه‌ها موضوعیت بیشتری پیدا می‌کنند.

در ادامه سلسله برپایی نمایشگاههای فصلی، در مرکز استان آذربایجان‌غربی نیز با توجه به اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی و شروع مدارس هستیم، نمایشگاه فروش پاییزه از ۲۱ تا ۲۷ شهریورماه در محل نمایشگاه‌های دایمی واقع درپارک جنگلی برگزار شد که با حضور تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان پوشاک، نوشت‌افزار، کیف و کفش و سایر اقلام در...... غرفه برپا شد. 

بنظر می‌رسد برپایی چنین نمایشگاه‌هایی هم بستری برای تولیدکننده برای عرضه محصولات و هم فرصتی است برای شهروندان و مخاطبان خاص این نوع نمایشگاه‌ها تا با اقلام مختلفی از کالاها و خدمات با قیمت‌های رقابتی آشنا شوند در همین راستا طی ایام برگزاری نمایشگاه فروش پاییزه، نظرات مراجعه‌کنندگان و غرفه‌داران را در این خصوص در قالب گزارش زیر جویا شدیم.

یکی از والدین به همراه ۳ فرزندش که در حال بازدید از نمایشگاه فروش پاییزه بودند به خبرنگار ایسنا گفت: هر سال در نمایشگاه‌های فصلی حضور پیدا می‌کنم، چون اقلام عرضه شده نسبت به مغازه‌ها با قیمت مناسبی به فروش می‌رسند. 

وی ادامه داد: هدفم از حضور در این نمایشگاه فصلی بیشتر تهیه نوشت‌افزار برای فرزندانم بود، قبلا قیمت‌ها را از فروشگاه‌های بیرون از نمایشگاه رصد کردم و با توجه به بازدیدی که داشتم، اقلام با تخفیف‌های خوبی عرضه می‌شود. 

این شهروند توضیح داد: علاوه بر قیمت‌های مناسب تنوع اقلام عرضه شده نیز امکان انتخاب بهتر را فراهم می‌کند.

بانوی جوانی که یکی از غرفه‌داران عرضه تغذیه مدارس از جمله کیک و کلوچه به ایسنا گفت: این چندمین حضور مجموعه ما در نمایشگاه فصلی است و خوشبختانه این نمایشگاه هم همانند دوره‌های قبلی با استقبال مردم مواجه شد. 

او با ابراز خرسندی از برگزاری چنین نمایشگاه‌های چند منظوره افزود: علاوه بر اینکه تولیدکنندگان محصولات خود را از طریق چنین نمایشگاه‌هایی عرضه می‌کنند، زمینه تبلیغات و جذب مشتری برند مخصوص به یک مجموعه تولیدی نیز مهیا می‌شود. 

این تولید کننده ادامه داد: در نمایشگاه‌های این‌چنینی محصولات بدون واسطه و با قیمت ارزان‌تر عرضه می‌شود و کمک خوبی به معیشت خانواده‌ها هم می‌شود. 

این بانو گفت: برپایی این نمایشگاه باعث شد علاوه بر فروش تولیداتمان، فرصتی شد تا برای خرید اقلام و نوشت افزار مورد نیاز فرزندم را با توجه به تنوع بالای برندهای مختلف، با قیمتی مناسب و با تخفیف تهیه کنم. 

یکی از تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی نیز حضور در نمایشگاه فصلی ارومیه را فرصتی مغتنم برای معرفی و عرضه محصولات خود بیان کرد و به ایسنا گفت: پیشتر در نمایشگاه  تهران برای عرضه نوشت‌افزار برند خودم حضور داشتم، اگرچه مقایسه مع‌الفارغ است اما با توجه به مرزی بودن ارومیه، این انتظار می‌رود که کیفیت سالن‌ها و غرفه‌های این نمایشگاه بهتر شود. 

او ادامه داد: جای خالی طراح و دکوراتور برای دیزاین غرفه‌ها بسیار احساس می‌شود چرا که غرفه داران در روز اول افتتاحیه با مشکل چیدمان، طراحی غرفه‌ی عرضه محصولات خود مواجهند که اگر این خدمت ارائه شود غرفه‌هایی شکیل‌تر و در شأن بازدیدکنندگان برپا می‌شود. 

این تولید کننده نوشت‌افزار ایرانی با اشاره به اینکه جای خالی غرفه ساز، مشاور طراحی غرفه در نمایشگاه دائمی پارک جنگلی ارومیه به شدت احساس می‌شود، گفت: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی لازم است اما قابل تحسین‌تر خواهد بود اگر فکری به بهتر شدن فضای داخلی نمایشگاه اندیشیده شود و در حد استانداردهای بین‌المللی غرفه‌ها آراسته شوند چرا که نمی‌توان منکر تاثیر غرفه آرایی حرفه‌ای در بازاریابی و عرضه محصول به مشتری شد. 

به گزارش ایسنا، همانطور که در متن گزارش آماده است، برپایی نمایشگاه‌های فصلی و عرضه اقلام مورد نیاز از ابزارهای قدرتمند در عرصه توسعه اقتصادی و بازاریابی است که این رویدادها، مجموعه‌ فرصت‌هایی را فراهم می‌کنند که باعث ارتقاء کسب و کارها و ایجاد فضای مثبت برای تبادلات تجاری می‌شوند.

از طرفی نیز برای خانوارها فرصتی مغتنم است که ساعاتی را در کنار خانواده اقلام مورد نیاز خود را تامین کنند اما صرفاً برپایی نمایشگاه تمام ماجرا نیست؛ ارومیه شهری مرزی است و همواره میزبان مهمانانی از کشورهای همسایه است چه بهتر که برپایی نمایشگاه‌های مختلف مطابق با استانداردهای بین‌المللی و به روز باشد تا هم شأن شهروندان حفظ شود و هم از لحاظ بصری موجب جلب توجه مسافران و میهمانان بازدیدکننده از نمایشگاه باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403062818098
  • خبرنگار : 50136