اعظمی در گفت‌وگو با ایسنا:

پزشکیان در سفر به نیویورک، نخبگان و سرمایه‌داران را برای بازگشت به کشور امیدوار کند

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: انتظار می رود در سخنرانی رئیس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تمدن چند هزار ساله ملت ایران بروز و ظهور کرده و نقاط امید بخشی در این نشست مطرح شود.

ذبیح الله اعظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت سفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، بیان کرد: روسای جمهوری اسلامی ایران در دوره‌های گذشته همواره به نیویورک سفر داشته و در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی داشته اند. عمدتا روسای جمهور در این نشست دیدگاه های خود را بیان می کنند؛ بنابراین حضور رئیس جمهور در این مجمع حائز اهمیت است. انتظار می رود بجای سخنرانی تنش زا، دیدگاه ها و نقاط امیدبخش مطرح شود.

رئیس جمهور نخبگان و سرمایه داران را برای بازگشت به کشور امیدوار کند

وی اظهار کرد: رئیس جمهور قبلی که موضوع گفت‌وگوی تمدن ها را مطرح کرد اظهاراتش در رسانه های دنیا در صدر اخبار قرار گرفت. ما ملت متمدنی بوده که سابقه چند هزار ساله داشته و انتظار می رود هم نقش موثر در نظم جهانی داشته و هم در صحبت های رئیس جمهور این مواضع بیان شود. امیدوار هستیم در حاشیه این نشست رئیس جمهور دیدارهایی با ایرانیان ساکن خارج از کشور و نخبگانی که کشور را ترک کرده اند، داشته باشد. باید این نخبگان را برای بازگشت به کشور امیدوار کرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سوی دیگر سرمایه گذاران مقیم خارج بسیار مهم هستند باید آنان را ترغیب کرد تا به کشور بازگشته و در سرزمین مادری خود سرمایه گذاری کنند. رئیس جمهور با صداقتی که دارد می تواند به خوبی به این موضوع جامه عمل بپوشاند.

نباید فرصت دیدارهای دوجانبه را در سفر به نیویورک از دست داد

وی تاکید کرد: تمام سران و روسای جمهور کشورهای مختلف در این نشست حضور دارند. باید برنامه ریزی لازم برای دیدار با سران کشورهای مختلف در حاشیه این نشست انجام شود. یک دیدار کوچک ۱۰ دقیقه‌ای می تواند یک مشکل از کشور را حل کرده یا یک سرمایه را به کشور باز گرداند. این ها فرصت بسیار خوبی است که در این سفر وجود داشته و نباید آن را از دست داد. امیدوار هستم بعد از بازگشت رئیس جمهور شاهد خروجی این سفر برای مردم باشیم. در غیر این صورت فقط یک هزینه ای بر دوش ملت خواهد بود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403062818071
  • خبرنگار : 71560