جشنی با طعم وحدت...

علمای شیعه و سنی در جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) که به همت سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار شد، بر ضرورت وحدت و اتحاد مسلمین و پرهیز از بیان سخنان تفرقه‌انگیز در جامعه تاکید کردند.

ماموستا منوچهر صادقی از علمای اهل سنت در این مراسم اتحاد و وحدت را ضرورت انکارناپذیر امروز مسلمانان جهان دانست و افزود: این اتحاد و وحدت است که می‌تواند به مسلمانان قدرت دهد و دشمنان به خوبی نسبت به این مسئله واقفند و همواره در تلاشند تا از هر طریق ممکن، میان مسلمان تفرقه ایجاد کنند.

وی از پیامبر (ص) به عنوان محور وحدت مسلمانان یاد کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که هر زمان به مشکل و مسئله‌ای برخورد کردید، به خدا و رسول خدا(ص) مراجعه کنید تا آنها قضاوت کرده و مشکل را حل کنند.

وی افزود: ما مسلمانان امروز بیش از هر زمان دیگر به وحدت نیاز داریم و نقطه مشترک ما در این زمینه غزه و فلسطین است.

صادقی گفت: اگر جمعیت میلیاردی مسلمانان جهان با یکدیگر متحد بودند، امروز ما شاهد این همه جنایت هولناک در غزه نبودیم و ۴۰ هزار انسان بی گناه جلوی چشمان ما به راحتی قربانی نمی‌شدند.

وی افزود: امروز به دلیل ترس برخی حکام کشورهای مسلمان، دشمن گستاخ تر از هر زمانی به جنایت خود ادامه می‌دهد و هزاران زن و کودک در غزه بیش از ۳۱۵ روز است زیر آماج شدیدترین حملات قرار دارند.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که از ۴۰ هزار شهید جنگ غزه، ۷۰ درصد زنان و کودکان هستند، اما نه سازمان ملل اقدامی در برابر این جنایت انجام داد و نه دیوان لاهه برای مقابله با آن کاری کرد و این وضعیت نشان می‌دهد که اگر ما مسلمانان به داد یکدیگر نرسیم، کسی کاری انجام نمی‌دهد.

این استاد دانشگاه گفت: در شرایط امروز که جنایت غزه را شاهد هستیم وحدت مسلمانان امری ضروری است و همه باید نسبت به آن اهتمام داشته و از بیان سخنان تفرقه انگیز اجتناب کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اتحاد و وحدت مسلمین روزی شاهد برگزاری جشن وحدت در قدس شریف باشیم.

حجت الاسلام اسماعیل قبادی از علمای شیعه هم بر لزوم تقویت وحدت در جوامع اسلامی تاکید کرد و افزود: جمعیت مسلمانان جهان امروز حدود ۱.۸ میلیارد نفر است و این درحالیست که جمعیت یهودیان به ۱۳ تا ۱۸ میلیون نفر نمی‌رسد. از این تعداد یهودی حدود ۹ میلیون نفر در اسراییل ساکن هستند و بسیاری دیگر در آمریکا ساکنند، اما همین جمعیت اندک اداره جهان را در دست گرفته‌اند.

قبادی گفت: یهودیت از ادیان الهی است و پیروان آن محترم هستند. مشکل اصلی ما با اسراییل و تفکر خطرناک آن است که امروز شاهد جنایات هولناک آن در غزه هستیم.

وی افزود: در جریان جنگ غزه حق و باطل کاملا روشن است و وقتی ۷۰ درصد شهدا زن و کودک هستند مشخص است کدام سمت حق و کدام سمت باطل است و چه کسی این جنایت را رقم زده است.

قبادی گفت: ما مسلمانان جمعیت میلیاردی داریم و قطعا اگر با یکدیگر متحد شویم از پس دشمنان و بویژه اسراییل به راحتی بر خواهیم آمد و اجازه تکرار جنایات غزه را نخواهیم داد.

قبادی با اشاره به تقویت جبهه حق گفت: درست است که مجامع بین الملی در قبال جنایت اسراییل در غزه سکوت کرده‌اند، اما با گوشه‌ای از اتحاد مسلمانان جبهه حق در حال تقویت است و برای اولین بار بعد از ۷۰ سال شاهد هستیم که در تلاویو اسراییلی‌ها از ترس موشک‌های جبهه مقاومت به پناهگاه می‌روند و این امر سابقه نداشته است.

وی افزود: جنایت امروز دشمن در غزه اهمیت و ضرورت بیش از پیش وحدت و اتحاد را برای همه مسلمانان آشکار کرده و همه باید برای این مهم تلاش کنند.

در پایان این مراسم مولودی خوانی ویژه ولادت پیامبر اکرم(ص) برگزار شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403062818047
  • خبرنگار : 50182