مدیرکل آموزش‌ و پرورش کردستان:

مقدمات بازگشایی مدارس کردستان فراهم است / حذف مدارس کانکسی در استان کردستان

مدیرکل آموزش‌ و پرورش کردستان گفت: مقدمات بازگشایی مدارس در استان کردستان فراهم شدە و زنگ مقاومت، نماز و بازگشایی مدارس هم‌زمان روز یکم مهر در سنندج و دیگر شهرستان‌ها به صدا درمی‌آید.

هاشم ناظمی‌جلال شامگاە سه‌شنبه، ۲۷ شهریور در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: تا بە امروز بیش از ۹۸ درصد از ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان عنوان کرد: تاکنون کتاب ۳۲۰ هزار دانش‌آموز در سطح استان کردستان تامین و به شهرستان‌ها ارسال شده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح شهید عجمیان برای زیباسازی فضای مدارس، طرح شهید عرب در بحث نوسازی سیستم‌های گرمایشی، خرید تجهیزات هنرستان‌ها بە مبلغ ۲٤ میلیارد تومان، خرید تجهیزات ورزشی از اقداماتی است کە در راستای بازگشایی هرچە بهتر مدارس در استان صورت گرفتە است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: کیفیت بازگشایی مدارس در اول مهر امسال بهتر از سال‌های گذشته است و اقدامات کیفی خوبی در استان اتفاق افتاده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در خصوص سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید، عنوان کرد: امسال متولی اصلی سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان بە شورای ترافیک و شهرداری‌ها واگذار شدە و آموزش و پرورش نظارت‌کنندە آن خواهد بود.

وی با اشارە بە این‌کە تاکنون ۲ هزار و ٥۰۰ نفر در سامانە سپند ثبت‌نام کردەاند، خاطرنشان کرد: سامانه سپند سامانەای برای سرویس مدارس در استان است تا کسانی که نیاز به سرویس دارند با ورود به این سامانه ثبت‌نام کنند.

حذف مدارس کانکسی در استان کردستان

ابراهیم مرادی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان نیز در ادامە این جلسە، از حذف مدارس کانکسی و بهسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس استان خبر داد.

مرادی عنوان کرد: امسال ۴۳ مدرسه با ۱۶۴ کلاس در قالب پروژه‌ مهر آماده تحویل است.

وی بە طرح حذف مدارس کانکسی اشارە کرد و گفت: حذف ۲۸ مدرسە کانکسی در استان یکی از برنامه‌های اداره کل نوسازی مدارس کردستان بود که در حال حاضر ۱۲ مورد آن در حال تحویل و ۱۶ مدرسه هم در حال اجراست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان یادآور شد: هیچ مدرسەای با بخاری نفتی و گازسوز نداریم و امسال سیستم گرمایشی ۶۱ مدرسه با ۵۱۱ کلاس درس بهسازی شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۰:۳۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403062817977
  • خبرنگار : 50294