نگرانی محافل رسمی رژیم صهیونیستی از پاسخ احتمالی حزب‌الله لبنان به انفجار پیجرها

در پی حمله سایبری رژیم صهیونیستی که منجر به انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان شد، رسانه‌های صهیونیستی با بازتاب نگرانی محافل رسمی این رژیم از پاسخ احتمالی حزب‌الله لبنان به این حمله، گزارش کردند احتمال دارد به جای جنگ غزه، جنگ با حزب‌الله، جبهه اصلی جنگ اعلام شود.

به گزارش ایسنا، در پی حمله سایبری رژیم صهیونیستی که منجر به انفجار دستگاه‌های ارتباطی «پیجر» در لبنان شد، روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نوشت رئیس شورای منطقه‌ای الجلیل غربی از ساکنان خواست نزدیک پناه‌گاه‌ها بمانند. 

بعد از ظهر امروز سه‌شنبه بر اثر انفجار دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم به نام پیجر در مناطق مختلف لبنان، دستکم ۱۱ لبنانی شهید و حدود ۴۰۰۰ تن دیگر زخمی شدند. دولت و حزب‌الله لبنان رژیم صهیونیستی را مسئول این حادثه تروریستی دانستند.

وب‌سایت عبری «اسرائیل بدون سانسور» هم نوشت در پی تحولات اخیر، شهرداری تل آویو از ترس تشدید تنش، پناهگاه‌های عمومی را به روی شهرک‌نشینان باز می‌کند.

تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی هم از آماده‌باش کامل در تمامی بنادر از جمله بندر ایلات خبر داد. رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند تل‌آویو برای پاسخ احتمالی حزب‌الله به انفجار پیجرها توسط رژیم صهیونیستی آماده می‌شود و مسوولان وزارت حمل و نقل آمادگی‌ها را در بندر حیفا و فرودگاه بن‌گوریون و دیگر سناریوها بررسی کردند.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت فرماندهی شمال فلسطین اشغالی، سرویس اطلاعات و ارتش رژیم صهیونیستی در آماده‌باش حداکثری هستند. جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی، استقرار نیروهای خود در منطقه حیفا در شمال فلسطین اشغالی را گسترش داده است. از مقامات محلی در منطقه حیفا خواسته شده برای احتمال تشدید با لبنان در آماده‌باش قرار بگیرند. اورژانس رژیم صهیونیستی خواهان آغاز عملیات اهدای خون در شهر حیفا شد.

وبسایت خبری واللا هم نوشت پس از انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان، صدای جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای شمال فلسطین اشغالی شنیده می‌شود. سربازان ذخیره دستور ۸ را برای استخدام فوری و وضعیت آماده باش در اتاق های هشدار و واحدهای ارتش دریافت کردند.

این روزنامه به نقل از یک منبع امنیتی صهیونیستی نوشت: تنش‌ها با حزب الله بسیار بالاست و وضعیت به لبه پرتگاه رسیده است و ممکن است به زودی همه اسرائیلی‌ها در پناهگاه‌ها سر کنند. اگر جنگ در زمستان شروع شود، ممکن است با شکست تل‌آویو پایان یابد، بنابراین ارتش اکنون در حال شروع آن است. نتانیاهو متوجه شد که نمی‌توان بیش از این در برابر حزب‌الله صبر کرد، بنابراین گالانت را که مخالف جنگ بود، تهدید کرد. گالانت (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) اکنون با نتانیاهو همسو شده و خود را برای حرکت علیه حزب الله آماده می‌کند.

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی گزارش کرد این احتمال وجود دارد که تل‌آویو به زودی جبهه شمالی را به عنوان جبهه اصلی جنگ معرفی کند. از امشب وزنه امنیتی و نظامی از نوار غزه به جبهه شمالی منتقل می‌شود.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش کردند «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با تمرکز بر آمادگی دفاعی و حمله، وضعیت امنیتی را ارزیابی کرد و جلسه ستاد ارتش در خصوص آمادگی‌ها برای حمله و دفاع در همه جبهه‌ها را برگزار کرد.

یدیعوت آحارونوت هم نوشت گالانت در تماس تلفنی وضعیت مرزها با لبنان را «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بررسی کرد.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی هم گزارش کرد نتانیاهو و گالانت به همراه دیگر فرماندهان امنیتی بیشتر ساعات امروز را در داخل مقر وزارت جنگ گذراندند و تحولات لبنان را بررسی کردند.

«یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با توجه به آماده‌باش امنیتی در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان، سفرش به واشنگتن را قطع و به تل‌آویو برگشت.

نگرانی‌ها در سرزمین‌های اشغالی بابت پاسخ احتمالی حزب‌الله ییشتر شده و پس از این حمله سایبری، واحد پولی رژیم صهیونیستی به پایین‌ترین سطح خود طی ۵ هفته اخیر رسید و ۳.۸۰ شِکِل برابر با یک دلار شد.

همچنین شرکت‌های هواپیمایی برخی کشورها از جمله فرانسه و آلمان سفرها به مقصد تل‌آویو را لغو کردند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062717968
  • خبرنگار : 71592