تشریح برنامه‌های ناحیه سپاه امام حسین (ع) کرج به مناسبت هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه امام حسین (ع) کرج ضمن تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید عزیز سلیم‌نژاد در روز پنجم مهرماه از جمله این برنامه‌هاست.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رشید کبودوندی روز سه‌شنبه، ۲۷ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همه برنامه‌های هفته دفاع مقدس زیر گروه قرارگاه وحدت و مقاومت با رمز یا رسول‌الله از ۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه اجرا می‌شود.

وی افزود: استقبال از شهید تازه تفحص شده عزیز سلیم‌نژاد در روز سوم مهرماه و تشییع پیکر این شهید بزرگوار در روز پنجم مهرماه از میدان شهدا به سمت امامزاده حسن (ع) و در نهایت برگزاری مراسم تدفین پیکر این شهید در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) از جمله برنامه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس است.

این مسئول توضیح داد: اجتماع رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس در روز سوم مهرماه در کانون شهید سبحانی کرج و پخش سخنرانی مقام معظم رهبری به صورت همزمان، تشکیل ۱۰ موکب محله در ۱۰ محله شهر کرج همراه با نمایشگاه ایثار و مقاومت از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته دفاع مقدس است.

کبودوندی تصریح کرد: در این مواکب برنامه‌های فرهنگی چون پخش فیلم‌های جشنواره عمار با موضوع دفاع مقدس، کافه شهدا، موزه محله، حضور رزمندگان در مواکب همراه با روایتگری دوران دفاع مقدس، غرفه‌های حجاب، استقرار کارگروه سازندگی جهت جمع‌آوری کمک های مردمی برای دانش‌آموزان محروم، تقدیر از مادران دارای سه فرزند و برگزاری مسابقه پیشکسوتان دفاع مقدس اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه امام حسین (ع) کرج در ادامه به نواختن زنگ ایثار و مقاومت با هدف ارج نهادن به مقام والای شهیدان و ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، مقاومت در مدارس اشاره کرد و گفت: این برنامه به صورت همزمان در روز اول مهر در مدارس سراسر استان از جمله شهر کرج برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: باتوجه به همزمانی هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس برنامه‌های فرهنگی مختلفی نیز در مدارس اجرا خواهد شد که لیگ سرخ آبی از جمله آنهاست که این برنامه با برگزاری مسابقه فوتسال برای پسران و مسابقه داژبال برای دانش‌آموزان دختر، بازدید از موزه دفاع مقدس در قالب اردوی یک روزه نیز برای دانش‌آموزان و اجرای مسابقات علمی با محوریت طرح شهید احمدی‌روشن تدارک دیده شده است.

کبودوندی اضافه کرد: همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس ویژه برنامه آبروی محله در راستای تکریم خانواده معظم شهدا در درب منزل شهدای این شهر با حضور مردم  مومن و ولایی محل، ائمه جماعات، بسیجیان و خانواده معزز شهدا به اجرا درمی‌آید.

فرمانده سپاه امام حسین (ع) کرج توضیح داد: عطرافشانی گلزار شهدا تحت عنوان برنامه بهشت‌گردی و  رژه گردان‌های بسیجی این ناحیه در روز ۳۱ شهریور نیز جز برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403062717959
  • خبرنگار : 50023

برچسب‌ها