دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان:

آمار تشکیل پروندەهای قضایی و جرایم در شهرستان سروآباد پایین است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان ادارات اجرایی را به همیاری و همگرایی با دستگاه قضایی در جهت تحقق عدالت و کاهش جرایم فراخواند و گفت: با توجه به اعتقادات عمیق معنوی مردم این حوزه قضایی خوشبختانه آمار تشکیل پرونده قضایی و جرایم پایین است و عمده پرونده‌های قضایی در شهرستان سروآباد مربوط به اختلافات ملکی و حفر چاه‌های غیرمجاز است. 

محمد جباری امروز (۲۷شهریور) در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سروآباد ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: خدمت‌رسانی و خدمت‌گزاری به مردم افضل عبادات است و تلاش خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی باید جلب رضایت مردم باشد. 

دادستان مرکز استان کردستان بیان کرد: ملاک اصلی تمامی اقدامات در دستگاه قضایی، اجرای عدالت است و اجرای عدالت با قانونمندی میسر است. 

وی تصریح کرد: کشف جرایم یکی از وظایف کلیدی و دشوار دستگاه قضایی است و قاضی باید از دل خروارها تردید، پندار و تزویر و صعوبت حق و حقیقت را کشف کند و در این مسیر از ضابطین قضایی خاص و عام کمک می‌گیرد که نقش بسزایی در تحقق وظایف دستگاه قضایی دارند. 

جباری مدیران ادارات اجرایی را به همیاری و همگرایی با دستگاه قضایی در جهت تحقق عدالت و کاهش جرایم فراخواند و افزود: با توجه به اعتقادات عمیق معنوی مردم این حوزه قضایی خوشبختانه آمار تشکیل پرونده قضایی و جرایم پایین است و عمده پرونده‌های قضایی در شهرستان سروآباد مربوط به اختلافات ملکی و حفر چاه‌های غیرمجاز است. 

دادستان مرکز استان بر لزوم حل مشکل کم آبی سروآباد تاکید و خاطرنشان کرد: رودخانه سیروان بەعنوان یک نعمت خدادادی کم بدیل به مردم این شهرستان عطا شده و ضرورت دارد تا با همکاری ادارات مربوطه استانی و شهرستانی با استفاده از پمپاژ آب از این رودخانه، مشکل کم آبی این شهر رفع شود. 

وی همچنین اضافه کرد: شهرستان سروآباد به لحاظ کشت بسیاری از محصولات جالیزی وضعیت مناسبی دارد ولکن باید واحدهای تولیدی با استفاده از دستگاه‌های فرآوری این محصولات به اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد پایدار برای مردم کمک کنند. 

در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از زحمات فرهاد عاصمی، عمران جهانی بەعنوان رئیس جدید دادگستری سروآباد معرفی شد و هادی دهنوی بەعنوان دادستان جدید سروآباد معرفی شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403062717951
  • خبرنگار : 50294