شهردار بندر کیاشهر خبر داد

تفاهم‌نامه احداث زباله‌سوز در بندر کیاشهر امضا شد

شهردار بندر کیاشهر گفت: تفاهم‌نامه احداث زباله‌سوز در راستای تحقق وعده اولین بخش سبز استان گیلان منعقد شد.

مرتضی عاطفی شامگاه سه‌شنبه، ۲۷ شهریور ماه در نشست انعقاد تفاهم‌نامه احداث زباله‌سوز در راستای تحقق وعده اولین بخش سبز استان گیلان، اظهار کرد: تفاهم‌نامه احداث زباله‌سوز کوچک‌ مقیاس توسط شهرداری بندر کیاشهر و شرکت فناوران زمین‌ پاک منعقد شد. 

وی با اشاره به انجام تست اولیه این دستگاه در تهران، افزود: نصب و راه‌اندازی آزمایشی زباله‌سوز بندر کیاشهر ظرف مدت ۱۰ روز انجام می‌شود. 

شهردار بندر کیاشهر با ابراز خرسندی از مدیریت صحیح و اصولی پسماند در بندر کیاشهر، گفت: پس از آموزش‌های لازم در زمینه کاهش تولید زباله، تفکیک از مبداء و تشویق «کیاشهروندان» به حذف کیسه‌های پلاستیکی که توسط شهرداری انجام شده است، با نصب زباله‌سوز به اهداف تعریف شده در این مقوله نزدیک می‌شویم. 

 عاطفی با تاکید بر رعایت تمام استانداردهای زیست‌محیطی، خاطرنشان کرد: همان طور که همیشه در شعارهای‌مان هم گفته‌ایم، امیدواریم اولین بخش سبز در استان گیلان باشیم. 

سامان محمدی مدیر عامل شرکت فناوران زمین‌ پاک در این نشست با اشاره به نصب زباله‌سوز بندر کیاشهر ظرف مدت ۱۰ روز، افزود: این دستگاه به صورت غیر پیوسته کار می‌کند و امکان این را دارد که با تکمیل ظرفیت راه‌اندازی شود. 

حاتم پورباقری رئیس شورای اسلامی بندر کیاشهر با بیان اینکه امیدواریم با نصب زباله‌سوز بتوانیم شهری پاک و سبز را به مردم تقدیم کنیم، گفت: دو مبحث هدایت صحیح فاضلاب و امحاء اصولی پسماند از دغدغه‌های مدیریت شهری بندر کیاشهر بوده است که در هر دو زمینه اقدامات خوبی انجام شده است، با نصب این زباله‌سوز می‌توانیم به مطالبه به‌حق همشهریان برای داشتن شهری سبز و عاری از آلودگی پاسخ مناسب بدهیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062717940
  • خبرنگار : 50632