آیین معارفه اعضای شورای مرکزی «باشگاه مناظره ایران» برگزار شد

آیین معارفه اعضای شورای مرکزی «باشگاه مناظره ایران» با حضور رییس سازمان دانشجویان ایران،رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد و محمد خوش چهره از اعضای هیئت ناظر بر مسابقات مناظرات دانشجوی به همراه منتخبین برگزار شد.

به گزارش ایسنا، امروز در آیین معارفه اعضای شورای مرکزی باشگاه مناظره ایران محمد خوش چهره از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه متاسفانه ما در حوزه آموزش و تعلیم و تربیت به مساله بلندپروازی توجه نکردیم، گفت: جوان ویژگی های رفتاری دارد و مواردی چون حق طلبی، آرمان خواهی و ظلم ستیزی از ویژگی های رفتاری جوان هست و در عین حال نیروی احساسات قوی دارد که می تواند در عین حال که محرک وی باشد، شکننده هم باشد و توسط دیگران در راستای اهداف دیگر کنترل و هدایت شود. ما باید ببینیم این انرژی را کجا صرف کنیم و مناظره می تواند چه کمکی به وی بکند و با این زمینه وارد صحنه شویم تا ضمن احترام به احساسات وی، مانع انحراف این احساسات شویم و این احساسات همراه با عقلانیت را در دانشجو تقویت کنیم.

وی گفت: ما با مناظره می توانیم هیجان و غلیان جوان را کنترل کنیم، به نحوی که فرد حرفش را به بهترین روش می زند و نظرش را می گوید و این همان مصداق آیه شریفه «اَلَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» می باشد که در واقع فضایی ایجاد می شود که دانشجو حرف های مختلف را می شنود و بهترین را انتخاب می کند، لذا این باشگاه نباید خود را دست کم بگیرد و با تکیه بر توانایی های خود باعث ایجاد تحولات خوبی در حوزه فعالیت خود در سراسر کشور باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر فقدان فضای منطقی و بلندپروازانه و در عین حال تربیت شده که دانشجو در آن فعالیت کند به شدت در دانشگاه های ما احساس می شود. بنابراین این باشگاه، جایگاه مناسبی است و دوستانی که به هر دلیل در این باشگاه حضور دارند انشالله بتوانند منشا اثرهای خوبی در سطح کلان باشند.

بخش دیگر این برنامه، صحبت های اعضای شورای مرکزی این باشگاه بود که به تشریح نظرات و خواسته های خود از جهاددانشگاهی برای کمک به این باشگاه پرداختند.

در ادامه دکتر منتظری ضمن بیان تاریخچه ای مختصر از فعالیت های جهاددانشگاهی و تاسیس سازمان دانشجویان گفت: جهاددانشگاهی بستری است که همواره با حضور دانشجویان رونق داشته داشته و سعی کرده در تربیت نسل جوان در حوزه های مختلف پیش قدم باشد. سازمان دانشجویان نیز با این تفکر تشکیل شد تا کار به خود جوانان سپرده شود و خودشان از دستاوردهای خود دفاع کنند و این اتفاق بسیار خوب و مبارکی بود که باعث شد حتی اولین خبرگزاری غیر دولتی کشور یعنی خبرگزاری دانشجویان کشور (ایسنا) از دل این سازمان متولد شود. سازمان دانشجویان، مسابقات مناظره و باشگاه مناظره چنین تجربه مبارکی است. لذا شورای مرکزی باید با این تفکر کار خود را شروع کند و پایه گذار حرکت‌های نوین در عرصه گفتگو و مناظره شود. 

وی در تایید پیشنهاد یکی از اعضای شورا گفت: ما خبرگزاری هایی چون ایسنا، ایکنا و سیناپرس را داریم که می توانند بازوی قدرتمند رسانه ای برای کمک به فعالیت های شما باشد. علاوه بر رسانه های جهاد دانشگاهی، سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاددانشگاهی نیز می تواند در راستای تولید محتوا به این شورا کمک کند.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی در درون خود ظرفیت های خوبی دارد که می تواند کمک های موثری به این شورا در راستای تحقق اهداف آن بکند.

در ادامه دکتر منتظری به بیان اهمیت گفتگو پرداخت و گفت: در یک گفتگوی موثر شما باید به فطرت انسان ها توجه کنید تا بتوانید یک گفتگوی اثربخش داشته باشید.

در پایان این جلسه احکام اعضای شورای مرکزی تقدیم اعضای این شورا شد و همچنین کارت عضویت افتخاری شورای مرکزی «باشگاه مناظره ایران»  به دکتر منتظری و دکتر خوش چهره اهدا شد.

گفتنی است انتخابات این باشگاه روز جمعه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۳  از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۴ شب برگزار شد و اعضای شورای مرکزی آن مشخص شدند. شادی قاسمی، هانیه روشن‌منش، ابوالفضل رضایی، ریحانه صابری، شیرین نوجوان، متین بنام، سهیل یامی به عنوان اعضای اصلی و یاشار صادقی و علی چاوشی نیز به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند. در این انتخابات، افرادی که در طول دوره های گذشته مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در قالب گروه دانشجویی حضور داشتند و موفق شده بودند حداقل یکبار به مرحله منطقه ای راه پیدا کنند، به نامزدهای مورد نظر خود رای دادند که با اتمام فرایند شمارش آرا، رتبه اول تا هفتم این انتخابات و دو عضو علی البدل انتخاب شدند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۵
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403062717924
  • خبرنگار : 71974

برچسب‌ها