جشنواره انگور در ارومیه آغاز به‌کار کرد

جشنواره انگور ارومیه عصر ۲۷ شهریورماه در دهکده ساحلی چی چست ارومیه با حضور مسئولین شهری آغاز به کار کرد.

شهردار ارومیه در آیین آغاز به کار جشنواره انگور افزود: یکی از اهداف برگزاری جشنواره انگور ایجاد شور و نشاط اجتماعی است که امید است به این هدف نائل شویم. 

حسین مهدیزاده با اشاره به پرداخت ماهانه ۱۶۲ میلیارد تومان حقوق پرسنل شهرداری ارومیه اظهار کرد: سال گذشته یک میلیون و ۶۴ هزار مترمربع از معابر و خیابان‌های شهر آسفالت شد که هدف‌گذاری شده امسال ۱.۵ میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت شود. 

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی متعدد در شهر از اجرای پروژه جدید در ارومیه خبرداد و افزود: پروژه دسترسی به« بام ارومیه» در ضلع جنوبی شهر در دامنه پارک جنگلی طراحی شده است که عملیات اجرایی آن با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان آغاز و در یکسال آینده تقدیم شهروندان می‌شود.

مهدیزاده با بیان اینکه پیوست‌های فرهنگی، فرهنگ شهرنشینی مورد توجه شهروندان قرار گیرد، اظهار کرد: همچنین توجه به محیط زیست از شاخص‌های توسعه محسوب می‌شود که تفکیک از مبدا نیز در این راستا اجرا می‌شود و لازم است شهروندان به این امر توجه کنند. 

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این جشنواره ضمن تبریک هفته وحدت و هفته دفاع مقدس که در آستانه آن قرار داریم، افزود: رشادت‌ها، یاد و خاطره شهدا و رزمندگان غیور کشور خصوصا شهدای استان باید زنده نگه داشته باشند. 

حجت الاسلام محمد خلیل پور  ادامه داد: ۳۶ هزار شهید از استان تقدیم انقلاب شده است. 

وی با بیان اینکه تمام تلاش مدیریت شهری رفع مشکلات مردم است، اظهار کرد: مدیریت شهری برای موفقیت در عمران و آبادانی شهر، نیازمند حمایت و همکاری شهروندان است. 

حجت الاسلام خلیل پور هدف از برگزاری جشنواره انگور را ایجاد محیطی مفرح برای شهروندان و احیای سنتهای قدیمی اعلام کرد و گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی فرصتی برای آشنا کردن نسل جوان با نحوه پخت دوشاب(شیره انگور)، نحوه خشک کردن کشمش به شکل سنتی و سایر سنتهای آبا و اجدادمان است. 

به گزارش ایسنا؛ این جشنواره از ۲۷ شهریور تا ۲ مهرماه در دهکده چی چست برای بازدید شهروندان دایر است. 

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403062717881
  • خبرنگار : 50136