تاثیر معدل در قبولی/سردرگمی کنکوری‌های تجربی و مشاورین

با توجه به تاثیر ۵۰ درصدی معدل در قبولی پزشکی، این روزها کنکوری‌های تجربی و حتی مشاورها حسابی سردرگم شدند. مخصوصا که به تازگی فهمیدند تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴ قرار است ۶۰ درصد تاثیر قطعی داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از آموزش کنکور، ما هم مثل شما! دقیقا نمی‌دانیم که سازمان سنجش چه برنامه‌ای دارد و چرا امسال این رتبه‌های عجیب و غریب رو تحویل دانش‌آموزان کنکور داده است.

  • اصلاً چرا تراز دانش‌آموز با رتبه‌اش تا این حد فرق دارد؟
  • آیا این درست است که تاثیر امتحانات نهایی روز به روز بیش‌تر می‌شود؟
  • چه کسی سلامت این امتحانات رو تضمین می‌کند؟ آیا واقعا هیچ تقلبی در حوزه‌های امتحانی شکل نمی‌گیرد؟

این‌ها تمام مسائلی بودند که در کنکور امسال دانش‌آموزها رو به شدت آزار دادند. در حالی که باید آرامش روحی روانی داشته باشند تا بتوانند به خوبی رو درس خواندن تمرکز کنند.

در این مطلب همراه ما باشید تا تمام سوالات شما را درباره تاثیر معدل در کنکور توضیح دهیم.

دلیل رتبه‌ها با ارقام عجیب و غریب در کنکور چیست؟

با توجه به اینکه سازمان سنجش هر روز یک قانون جدید برای کنکوری‌ها وضع می‌کند، به روز نگه داشتن اطلاعات کار چندان آسانی نیست. بیش‌تر اوقات دانش‌آموزان این تغییرات را دیر متوجه می‌شوند یا مشاوران کنکور تجربی بدون توجه به قوانین جدید، دانش‌آموزان را سر جلسه می‌فرستند! در حالی که همیشه باید اطلاعات خود را به روز نگه دارند و کنکوری ها را در جریان قوانین جدید قرار بدهند.

البته بعضی مسائل را خود مشاورها هم نمی‌توانند کنترل کنند؛ مثل امتحانات نهایی که معلوم نیست در حوزه‌های مختلف با چه تقلب‌هایی برگزار می‌شوند.

آیا این همه معدل ۲۰ واقعی است؟

اصلا همه این‌ها به کنار! دانش آموزها چطور تاثیر ۵۰ درصدی معدل روی رتبه رو محاسبه کنند. دانش‌آموزان پشت کنکوری چی؟

آیا فرصتی برای ترمیم معدل دارند؟

اگر آره، پس چرا به دلیل تداخل‌هایی که وجود داشت نتوانستند به اندازه‌ای که تلاش کردند، رتبه خوبی کسب کنند؟

از نظر مشاوران کاربلد کنکوری مانند مشاورهای کنکور تی وی، چیزی که اهمیت زیادی دارد این است که دانش‌آموز بداند کنکور در یک فضای عادلانه برگزار می‎شود و در نهایت نتیجه زحماتش را می‌گیرد. نه اینکه با هر روز تغییر کردن قوانین، دانش‌آموز یا حتی مشاور تحصیلی سردرگم شود. اینجاست که اهمیت داشتن یک مشاور کنکور تجربی حرفه‌ای و کاربلد و به روز مشخص می‌شود.

البته اگر بخواهیم صادق باشیم، حتی مشاور کنکور تجربی هم نمی‌تواند رتبه‌های عجیب و غریب امسال را توضیح بدهد! راستش برای خودمان هم سوال شده است که چرا دانش آموز ما با تراز خیلی بالا، نتوانسته رتبه‌ای که پیش‌بینی کرده بودیم را کسب کند.

برای مثال دانش‌آموزی که با رتبه ۶۰ درصد در دروس خود، رتبه ۹۰۰۰ کسب کرده است! شاید ناعادلانه به نظر برسد؛ اما در نهایت این رتبه‌اس که در نتیجه نهایی کنکور مشخص می‌کند شما چه رشته‌ای و کجا قبول می‌شوید! به همین دلیل بهتر است به جای تراز بر اساس رتبه، انتخاب رشته کنید.

داستان تاثیر معدل در کنکور را رک و پوست کنده بشنوید

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳به بعد باعث شده معدل نقش مهمی در رتبه داوطلب داشته باشد. در کنکور ۱۴۰۳ معدل تاثیر ۵۰ درصدی داشت و قرار شد در کنکور سال های بعدش تاثیر ۶۰ درصدی داشته باشد.

پس برای اینکه رتبه نهایی داوطلب بالاتر برود، باید نمرات خوبی از دروس عمومی و اختصاصی کسب کند؛ مخصوصا اگر شخصی می‌خواهد یکی از رشته‌های پزشکی یا دندان‌پزشکی را در یک دانشگاه تاپ کشور بخواند. تاثیر معدل نظام جدید در کنکور تجربی ۱۴۰۳ به طور قطع ۵۰ درصد بود که در کنکور دو مرحله‌ای اردیبهشت و تیر تاثیر گذاشت. البته برای نظام قدیم معدل دیپلم و معدل پیش دانشگاهی اثرگذار بود که تاثیرش ۳۰ درصد قطعی اعلام شد.

موضوع بسیار مهم این است که دانش‌آموزان انگیزه بیش‌تری برای درس خواندن داشته باشند و با استرس کم‌تری برای کنکور آماده شوند.

اگر برای شما هم سوال شده چطور تاثیر نمره هر درس را در کنکور به دست بیاورید، تراز نهایی کنکور و تراز معادل نمره هر درس رو  به طور جداگانه در ۵۰ درصد ضرب و در نهایت با هم جمع کنید. در این صورت می‌توانید تراز نهایی آن درس را پیدا کنید.

با یک مشاور کنکور کاربلد چراغ مسیرتان را روشن کنید

اگه دوست دارید با دریافت مشاوره کنکور تجربی در جریان جدیدترین تغییرات کنکور قرار بگیرید؛ پیشنهاد ما این است که یک مشاور حرفه‌ای و کاربلد مثل مشاورهای konkur.tv را انتخاب کنید.

مشاوری که دانش و آگاهی لازم راجع به نحوه محاسبه معدل در کنکور را داشته باشد و بتواند بر اساس رتبه کنکور و سوابق تحصیلی برای شما انتخاب رشته کند.

یک مشاور کنکور تجربی ماهر و باتجربه حتی وقتی مثل امسال رتبه‌ها با ترازها تفاوت زیادی دارند، به دانش‌آموز استرس نمی‌دهد و به بهترین شکل برای او انتخاب رشته می‌کند تا در نهایت در رشته‌ای که دوست دارد، قبول شود.

البته کنترل بعضی چیزها مثل سلامت امتحان نهایی دیگر از عهده مشاور هم خارج است و این سازمان سنجش است که باید با نظارت دقیق، استرس دانش‌آموزها را کم‌تر کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403062717805
  • خبرنگار : 71674