عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان:

همدلی بین دستگاه‌ها شرط موفقیت در تولید گیاهان داروئی است

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان پرهیز از جزیره‌ای کارکردن و هماهنگی بین دستگاه‌ه را شرط موفقیت در تولید گیاهان دارویی برشمرد و افزود: به دنبال رونق صنعت گیاهان دارویی با تکیه بر اصول علمی هستیم.

خدایار همتی عصر امروز سه شنبه، ۲۷ شهریور در نشست تخصصی فرآوری گیاهان دارویی که با حضور تولیدکنندگان پیشرو استان گلستان برگزار شده بود، اظهار کرد: یکی از رویدادهای مهم دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی که در شهریور ماه رخ داد؛ راه‌اندازی دستگاه فراوری گیاهان دارویی توسط معاون وزیر علوم، دکتر صالحی بوده است.

وی ارتباط دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی با صنعت و تولیدکنندگان را از هدف‌های مهم برشمرد و افزود: راه‌اندازی این واحد فراوری یکی از الزامات ارتباط با صنعت و همکاری با بخش خصوصی است.

عضو هئیت علمی دانشگاه با اشاره به تجهیزات و امکاناتی که در این واحد تهیه شده است، اذعان کرد: دستگاه‌های متنوعی در جهت برطرف‌سازی نیازهای این حوزه، عصاره‌گیری و اندازه‌گیری ماده مؤثر تعبیه شده‌است.

همتی با بیان این نکته که چهار الی پنج گروه به طور همزمان می‌توانند بر روی این دستگاه‌ها کار کنند، ادامه داد: از اولویت‌های این واحد ارتباط‌گیری دانشگاه با تولیدکنندگان است؛ و رونق بخشیدن با نگاه علمی به صنعت گیاهان دارویی در استان است.

وی وجود همدلی  بین دستگاه‌های مربوطه را شرط موفقیت در تولید گیاهان دارویی برشمرد و گفت: ارتباط‌گیری با صنعت، تولیدکنندگان و بخش خصوصی آرزوی ۲۰ ساله دانشگاه بوده است که به لطف خدا، مسئولین و این واحد فراوری برآورده خواهدشد.

عضو هئیت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ لیبلی از نظر متابولیکی در استان گلستان وجود ندارد، توضیح داد: لیبل به این معنا که همچنان نمی‌دانیم کجا باید چه نوع گیاهی کاشت شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403062717779
  • خبرنگار : 50672