اخبار سیاسی ۲۷ شهریور؛ تشکر رهبری از کاروان المپیک و پارالمپیک/حضور سرزده پزشکیان در مجلس

«دیدار کاروان‌های بازی‌های المپیک و پارالمپیک با رهبر انقلاب»،‌ «حضور رئیس جمهور در مجلس» و «وام ازدواج و فرزندآوری» از موضوعات مهم خبری بیست‌وهفتم شهریور ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، اعضای کاروان‌های اعزامی ایران به بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، درخشش توانایی‌ها و تجلی «هویت ملی، ‌سیاسی و دینی» ملت ایران را برجسته‌ترین نتیجه حضور ورزشکاران ایرانی در این مسابقات برشمردند و با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با مجموعه‌ای از عزیزترین فرزندان افتخارآفرین کشور، ‌گفتند: با مدال‌ها و رفتار خود دل ملت را شاد کردید. صمیمانه از شما، مربیان و همه دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم.

رهبر انقلاب در بخش دیگری از بیاناتشان،‌ مسئولان را به برنامه‌ریزی برای استعدادیابی و کشف به‌موقع استعدادهای ورزشی از دوران مدرسه توصیه کردند و گفتند: توصیه بعدی، توجه ویژه به رشته‌های پر مدال مانند کشتی و همچنین رشته‌ها و ورزش‌های سرآمد ایرانی مانند ورزش زورخانه‌ای و چوگان است.

قرار است شنبه هفته آینده - ۳۱ شهریور، در سالروز ولادت پیامبر (ص) هم جمعی از کارگزاران نظام  همچون روسای قوای سه گانه، نمایندگان مجلس، کابینه دولت چهاردهم و مسئولان قوه قضاییه به دیدار مقام معظم رهبری بروند که در این دیدار فرماندهان نیروهای مسلح، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی نیز حضور دارند.

در آغاز هفته وحدت نیز رئیس دولت چهاردهم با جمعی از علما و بزرگان اهل تسنن دیدار کرد و ضمن تبریک فرا رسیدن ایام میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، بزرگترین معروف را وفاق و وحدت و خطرناک‌ترین منکر را تفرقه و اختلاف توصیف و تصریح کرد: زمانی باید برای اسلام نگران بود و فریاد وا اسلاما سر داد که ما چنان در اختلافات خود غرق شویم که یک رژیم جنایتکار در سایه سکوت و بی‌تفاوتی ما زنان و کودکان بی‌گناه را به خاک و خون بکشد.

****

پیش از ظهر امروز و پس از نواخته شدن زنگ پایان جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی، رئیس‌جمهور  در صحن مجلس حضور یافت و مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت.

به گفته یک عضو هیات رئیسه مجلس علت حضور رئیس جمهور در مجلس گفت و گو با نمایندگان مجلس درباره مسائل اقتصادی و معیشتی و مهم‌ترین مسائل کشور بوده است.

احمد نادری  با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه غیررسمی امروز مجلس با رئیس‌جمهور گفت: حضور آقای پزشکیان در مجلس به صورت سرزده بود و به برخی شائبه‌های نمایندگان درباره نشست خبری روز گذشته خود پاسخ داد.

مسعود پزشکیان در این نشست با تاکید بر اینکه ما صرفا شعار وفاق ندادیم، افزود: معتقدم اگر بخواهیم مشکل کشور را حل کنیم و در منطقه در مقابل تجاوز بیگانه بایستیم، وحدت هم در داخل کشور و هم با کشورهای اسلامی باید شکل بگیرد و دست از اختلاف بردایم.

مشروح مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) بیست وهفتم شهریور ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

همچنین با توجه به اینکه هر ساله در اواخر شهریور و یا اوایل مهرماه روسای جمهور کشورمان در ادوار مختلف با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل به بیان نظرات و مسائل مورد نظر می پردازند. مسعود پزشکیان قرار است یکشنبه-یکم مهر ۱۴۰۳ برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده و سه‌شنبه ۳ مهر در این مجمع سخنرانی کند.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های احتمالیِ رئیس‌جمهور ایران در سفر به نیویورک است.

****

در جلسه کمیسیون اصل نود مجلس با رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل تعدادی از بانک‌ها، بانک مرکزی متعهد به پرداخت وام ازدواج تا پایان سال به تمام واجدان شرایط شد.

علی خضریان در توضیح این جلسه گفت: بانک مرکزی متعهد شد تا همه کسانی که واجد شرایط اخذ وام ازدواج و فرزندآوری هستند، تا پایان سال از این تسهیلات بهره‌مند شوند. همچنین مقرر شد تا سامانه ثبت نام وام ازدواج ظرف یک هفته آینده بازگشایی شود تا ضمن برآورد دقیق از متقاضیان تسهیلات ازدواج، از معطلی و بلاتکلیفی مردم نیز جلوگیری شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403062717758
  • خبرنگار : 71381

برچسب‌ها