احساساتتان درگیر هفت پیامی خواهد شد که کودکتان نیاز دارد بشنوید!

کودکان نیز مانند بزرگسالان، احساسات و عواطف را درک می‌کنند اما اغلب در چگونگی بیان احساسات خود ناتوان هستند. به آن‌ها یادآور شوید که تمام عواطف و احساساتشان ازجمله، غم، شادی و عصبانیت طبیعی هستند.

به گزارش ایسنا، هر حرفی که والدین به کودکان می‌زنند می‌تواند تاثیری بزرگ بر آن‌ها داشته باشد. کودکان نیازمند عشق، حمایت و هدایت هستند آنها البته نیازمند اطمینان خاطری هستند که بسیار برایشان خوشایند خواهد بود. در اینجا هفت پیامی که هر کودک دوست دارد والدینش بشنوند را توضیح می‌دهیم.

تمام احساسات و عواطف ارزشمند و معتبر هستند
کودکان نیز مانند بزرگسالان، احساسات و عواطف را درک می‌کنند اما اغلب در چگونگی بیان احساسات خود ناتوان هستند. به آن‌ها یادآور شوید که تمام عواطف و احساساتشان ازجمله، غم، شادی و عصبانیت طبیعی هستند. آن‌ها زمانیکه شروع می‌کنند به بروز احساسات، نباید در این مواجهه تنها باشند.


ما می‌توانیم مخالف باشیم و مشکلی ندارد!
لازم نیست کودک همیشه و در تمام امور موافق والدین باشد. اختلاف نگاه و دیدگاه طبیعی است. به کوچولویتان بیاموزید  که بحث کردن طبیعی است اما باید در عین ادب و احترام باشد.


سعی ما این است تا دیدگاه شما را بفهمیم
در بسیاری از موارد، والدین برداشت اشتباهی از احساسات فرزند دارند، بخصوص زمانیکه به گفته بچه اهمیت نمی‌دهند. لازم است والدین آنچه را که کودک می‌گوید بشنوند. بچه‌ها فوق‌العاده احساس خوشایندی خواهند داشت زمانیکه می‌فهمند شما مشتاقید به درک دیدگاه‌شان.


اشتباه کردن مشکلی ندارد!
قرار نیست بچه انسان کاملی باشد. کودکان باید بدانند که اشتباه کردن هم بخشی طبیعی از روند یادگیری و رشد است. به جای اینکه در پیامد رفتار اشتباهشان برای آن‌ها تنبیهات شدید اعمال کنید، به بچه بیاموزید تا از اشتباهاتش درس بگیرد و آن را فرصتی برای یادگیری قلمداد کند.


وظیفه‌تان نیست که مرا خوشحال کنید!
گاه کودکان اینطور احساس می‌کنند که مجبورند برای پذیرفته شدن، تمام توقعات والدین را برآورده کنند. این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که به فرزندتان بیاموزید که هدف‌اش در زندگی راضی نگه داشتن شما والدین یا هیچ کس دیگری نباشد! بلکه هدف اصلی‌شان این باشد که به والاترین نسخه از خودشان برسند.


هیچ موضوعی آنقدر کوچک یا بزرگ نیست که نتوان در موردش صحبت کرد
کودکان اغلب از صحبت کردن در مورد مسائل جدی خجالت می‌کشند و فکر می‌کنند یا خیلی احمقانه یا خیلی جدی‌تر از سن و سال‌شان است که با والدین درمیان بگذارند. به کودکتان یادآور شوید هیچ محدودیتی برای صحبت کردن نیست.


شما نباید هرآنچه را که من انجام می‌دهم همانطور انجام دهید
این کودکان هستند که نیازمند تقلید از والدین‌شان هستند حتی زمانی که خود واقعی‌شان نباشند. برای آن‌ها روشن کنید که قرار نیست دقیقا پا جای پای شما بگذارند تا به موفقیت یا خوشبختی برسند. از فردیت و استقلال آن‌ها حمایت کنید و به آن‌ها یادآوری کنید که در مسیری درست، راه خودشان را بروند.

انتهای پیام  

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: پرورش
  • کد خبر: 1403062717757
  • خبرنگار : 71980