در جلسه ستاد خدمات سفر مطرح شد

شهریور پررونق تأسیسات گردشگری سمنان با ۳۶۲ هزار اقامت

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان گفت: همدلی و وفاق میان اعضای ستاد خدمات سفر استان سمنان سبب جلب رضایت مسافران در فصل تابستان شد.

بهمن اخلاقی امروز (۲۷ شهریور ماه) در بیستمین جلسه ستاد خدمات سفر به مسافران و زائران، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در ستاد هماهنگی خدمات سفر استان، نحوه خدمت‌رسانی به مسافران و زائران در استان سمنان در فصل تابستان مطلوب بوده و این نشان از همدلی اعضای ستاد خدمات سفر استان سمنان برای خدمتگزاری به مسافران و زائران امام رضا (ع) در استان سمنان است.

او ادامه داد: از اول شهریورماه تا کنون بیش از ۳۶۲ هزار نفر در تأسیسات گردشگری، اماکن تحت اختیار آموزش‌ و پرورش، زائرسراها و مساجد، کمپ‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌های استان سمنان اقامت داشته‌اند.

اخلاقی گفت: در این بازه زمانی، بیش از ۳۶۵ مورد بازدید نظارتی در استان سمنان با هدف احصای مشکلات و رفع نواقص، اجرای پروتکل‌های بهداشتی، رعایت نرخ نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، بررسی نحوه ارائه خدمات و رعایت ضوابط و مقررات توسط واحدهای خدماتی و تأسیسات گردشگری در راستای خدمات‌رسانی شایسته به مسافران، گردشگران و عزاداران استان سمنان بخصوص زائران امام حسین (ع) و امام رضا (ع) انجام‌ شده که منجر به ۷۰ مورد تذکر، ۲۵ مورد اخطار و دو مورد پلمب شده است.

او بیان کرد: ۴۵ مورد از این بازدیدها، بازدیدهای نظارتی با حضور فرمانداران، معاون دادستان مرکز استان، مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان، تعزیرات حکومتی و کارشناسان اداره‌های بهداشت و درمان، راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای و ... بوده است و این روند ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان با بیان اینکه ۵ تا ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۳ هفته گردشگری است، گفت: در این هفته، شش واحد اقامتگاه بوم‌گردی، دو سفره‌خانه سنتی و دو رستوران بین‌ راهی افتتاح خواهد شد.

استاندار سمنان نیز در این نشست بیان کرد: وحدت، انسجام و صمیمت در خدمت‌رسانی عامل رضایتمندی مسافران از ستاد خدمات سفر استان است.

سیدمحمدرضا هاشمی اظهار کرد: با توجه به حجم بالا سفر در محور مواصلاتی استان در فصل تابستان، در حوزه‌های مختلف خدمات سفر از جمله اسکان، امنیت زائران و مسافران، خدمات به زائران، جایگاه‌های سوخت و بهداشت و درمان در استان با تلاش و مدیریت تا به این به بهترین نحو به زائران و مسافران خدمت‌رسانی شده است.

استاندار سمنان ادامه داد: سمنان، استانی در مسیر حرم امام رضا (ع) است که در سال به‌مناسبت‌های مختلف شاهد حضور مسافران است و باید در طول سال، آماده خدمت‌رسانی و خادمی مسافران و زائران در مسیر امام هشتم (ع) باشیم.

هاشمی بیان کرد: تلاش مواکب و خادمیاران رضوی در دهه محرم و صفر در استان سمنان برای پذیرایی از زوار، تولید محتوای دینی و فرهنگی، برقراری نماز جماعت، اسکان مسافران و ... امری بسیار با ارزش و شایسته تقدیر است.

او افزود: ایجاد تقویم مناسبتی برای فعال کردن موکب‌ها به‌صورت نوبتی در مراسم‌ مختلف در طول سال در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403062717753
  • خبرنگار :