نفتالی بنت رهبران اشغالگر را به کنار گذاشتن منافع شخصی فراخواند

روزنامه آلمانی «بیلد» به نقل از «نفتالی بنت» نوشت: رهبران اسرائیل به جای اولویت دادن به منافع خود باید از اسرائیل دفاع کنند.

به گزارش ایسنا، نفتالی بنت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با این روزنامه از دولت «بنیامین نتانیاهو» خواست در جنگ به طور جدی پیروز شود یا به توافق برسد و در روز دیگری بجنگد.

او که تنها سیاستمدار اسرائیلی در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر کنونی را شکست دهد؛ شرکت‌های فناوری تأسیس کرده، یک واحد ویژه را فرماندهی کرده و در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ رئیس دولت بوده است. اکنون نظرسنجی‌ها او را در مقابل نتانیاهو می‌بیند. بسیاری در سرزمین‌های اشغالی امیدوارند که بنت برای بازگشت به دولت آماده باشد.

او در گفتگو با بیلد به وضوح نشان داد که آماده بازگشت است، حتی «اگر همسرش و او برای دوری طولانی‌تری از سیاست برنامه‌ریزی کرده» باشند.

بنت گفت : «فکر نمی‌کردم وضعیت اسرائیل اینقدر سریع بدتر  شود. فقط دو چیز برای من مهم است: خانواده و اسرائیل و اگر باید زمین را برای آن پاک کنم، پاک می‌کنم. اگر قرار باشد سرباز باشم، سرباز می‌شوم. من هر موقعیتی را که بتوانم در آن تغییر ایجاد کنم، از دست نخواهم داد.»

او به شدت از عملکرد نتانیاهو در جنگ غزه انتقاد کرد و گفت: راهبرد فعلی دولت این است که این جنگ را با شدت کم اما طولانی ادامه دهد.»

بنت از کابینه نتانیاهو خواست «یا جنگ را جدی بگیرند یا وارد معامله شوند» اما «جنگ فرسایشی کنونی دقیقاً همان چیزی است که ایران می‌خواهد».

او  با درخواست از غرب برای اعمال فشار بیشتر بر ایران مدعی شد که «تحریم‌های بیشتر می‌توانند باعث فروپاشی ایران در عرض سه سال، مانند اتحاد جماهیر شوروی شود، اما اگر کاری نکنیم، ممکن است ۳۰ سال دیگر طول بکشد.»

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062717678
  • خبرنگار : 71145

برچسب‌ها