واشنگتن: راهکار دیپلماتیک تنها راه برای تحقق آرامش در شمال اسرائیل است

وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد راهکار دیپلماتیک تنها راه برای تحقق آرامش در مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین است.

به گزارش ایسنا، «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه تاکید کرد «راهکار دیپلماتیک، راه‌حل صحیح و تنها راه برای رسیدن به آرامش در شمال است اما دستیابی به این راه حل با ادامه جنگ در نوار غزه دشوار است».

او گفت: این موضوع یکی از دلایل اصلی ادامه فشارهای آمریکا برای دستیابی به آتش بس در غزه است. تلاش‌هایی برای ارائه پیشنهاد جدید وجود دارد. امیدواریم مصر و قطر به خط پایان برسند.

مقام آمریکایی تصریح کرد: ایالات متحده به فشار برای دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک ادامه خواهد داد. گسترش درگیری‌های کنونی میان اسرائیل و حزب الله به هیچ وجه در آینده نزدیک شهرک نشینان را به منازلشان در شمال باز نمی‌گرداند.

«آموس هوکشتاین» مشاور ارشد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز دوشنبه در دیدار  با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تل‌آویو هشدار داد که حمله این رژیم به حزب‌الله منجر به بازگشت ساکنان مناطق شمالی به خانه‌هایشان نخواهد شد.

از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به‌عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

شامگاه شنبه کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد بنیامین نتانیاهو تصمیم به گسترش عملیات نظامی در مرز لبنان گرفته است.

به گزارش رسانه‌های عبری ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک‌های شمالی می‌گویند کابینه نتانیاهو آن‌ها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند.

تحلیلگران و برخی سیاستمداران رژیم صهیونیستی اذعان می‌کنند که این رژیم در جبهه شمالی در مقابل حزب‌الله لبنان شکست خورده است و اگر بخواهد جنگی گسترده علیه این حزب به راه بیندازد خسارت‌های شدیدی را متحمل خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062717627
  • خبرنگار : 71516