استاندار زنجان:

استفاده از تکنولوژی روز در پدافند غیرعامل اهمیت دارد

استاندار زنجان گفت: یکی از مسائل مهم در پدافند غیرعامل استفاده از تکنولوژی‌های روز است. 

محسن افشارچی امروز (سه‌شنبه، ۲۷ شهریور ماه) در جلسه پدافند غیرعامل استان با اشاره به اهمیت و نقش پدافند غیرعامل در همه حوزه‌ها، اظهار کرد: ارتقای تاب‌آوری زیرساخت‌ و سرویس‌ها یکی از مهم‌ترین اقدامات این سازمان است‌. 

وی با اشاره به سنجش و پایش زیرساخت‌ها و تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در همه بخش‌ها فراهم شود، ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید نسبت به این مسائل حساسیت داشته باشند. 

افشارچی با اشاره به اینکه در حوزه گندم مسئله امنیت غذایی خیلی مهم است، بیان کرد: برخی مسائل راه‌ حل‌های ساده دارند، به طور مثال افزایش قیمت خرید گندم توسط دولت در اصل یک تصمیم پدافند غیرعامل بود که سبب خودکفایی کشور در تولید گندم شد. 

وی با تاکید بر لزوم پرداخت مطالبات کشاورزان، افزود: تهدید ناتزاری انرژی، تعیین و تکلیف برق چاه‌های کشاورزی و بهره‌وری صنایعی که مصرف برق زیادی دارند، برای سال آینده باید مد نظر باشد. از طرفی در پدافند غیرعامل استفاده از تکنولوژی اهمیت دارد، این کاری که شرکت گاز با همکاری جهاد دانشگاهی استان انجام داد، اقدام خوبی بود که به‌دست جوانان استان محقق شد. پایش لحظه به لحظه  ایستگاه‌ها اتفاق خوبی است و از این قبیل اقدامات در استان باید زیاد انجام شود. 

به گزارش ایسنا، در این جلسه از سامانه پایش و کنترل هوشمند پارامترهای محیطی ICMS که توسط جهاد دانشگاهی استان زنجان و با همکاری شرکت گاز استان طراحی و تولید شده است، با حضور سردار محمدعلی قمی معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور رونمایی شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403062717626
  • خبرنگار : 50534