زنگ شکوفه‌ها در گیلان نواخته شد

زنگ شکوفه‌ها در گیلان نواخته و ۲۸۰۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی در  ۲۱۰۰ مدرسه استان وارد کلاس اول شدند.

محمدحسین رمضانی امروز، ۲۷ شهریورماه در مراسم نواختن زنگ شکوفه‌ها در گیلان که به صورت نمادین در مدرسه شاهد دخترانه شهیده فرحناز معصومی ناحیه یک رشت برگزار شد، با گرمیداشت یاد و خاطره ۴۱ هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموزی اظهار کرد: امروز حدود ۲۸۰۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی در  ۲۱۰۰ مدرسه استان وارد کلاس اول می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: آموزش و پرورش دو ماموریت مهم دارد، ماموریت اول انتقال فرهنگ، باورها، اعتقادات، ایثار و شهادت به نسل‌های آینده است، اگر در این ماموریت توفیق یابد و بتواند سبک زندگی اسلامی و ارزش‌های انقلاب را به نسل آینده منتقل کند، در واقع ایجاد انگیزه کرده و دانش‌آموزان را به حرکت در آورده تا ماموریت دوم که انتقال دانش تخصصی محقق شود.

رمضانی گفت: فراگیری دانش باعث می‌شود دانش‌آموز با چالش‌ها روبه رو شود و بتواند در سطح وسیع‌تر موفقیت‌های ملی را برای کشور کسب کند. امروز اینجا جمع شده‌ایم تا شروع تحصیل را جشن بگیریم و بتوانیم سرمایه‌های اجتماعی و ملی را پرورش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی بالاترین سرمایه اجتماعی جوامع است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در یکی از دیدارها بیان فرمودند «آموزش و پرورش تولیدکننده نیروی انسانی برای سایر دستگاه هاست».

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: فصل مشترک معلمین و آموزش و پرورش سند تحول بنیادین بوده و ملاک ارزیابی‌ها در دستگاه تعلیم و تربیت است، اگر می‌خواهیم حرکاتی در راستای اعتلای آموزش و پرورش داشته باشیم باید بر اساس سند تحول بنیادین اقدام کنیم.

رمضانی با بیان اینکه سند تحول بنیادین برگرفته از قرآن و منویات امامین انقلاب است، افزود: امروز ما امانتدار اولیا هستیم و باید نیرویی را پرورش دهیم که علاوه بر رشد فیزیکی به توسعه یافتگی علمی دست یابند، مطالبه مهم اولیا از ما تربیت و اخلاق اسلامی است که باید بر این ضرورت تأکید داشته باشیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062717410
  • خبرنگار : 50042