کشتار جدید در غزه با بمباران چادرهای آوارگان/ زخمی شدن یک نظامی صهیونیست دیگر

جنگ غزه برای سیصد و چهل و هفتمین روز متوالی ادامه دارد و طی آن ارتش اشغالگر در نواری که با ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار رو به رو است، مرتکب انواع نسل کشی و جنایت علیه بشریت می‌شود.

به گزارش ایسنا، سخنگوی دفاع مدنی در غزه گفت: اشغالگران کشتار جدیدی را در اردوگاه آوارگان البریج در مرکز نوار غزه مرتکب شدند.

سخنگوی دفاع مدنی افزود: ما از صلیب سرخ بین‌المللی می‌خواهیم تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، برای هماهنگی فوری ورود کادر ما به منطقه برای نجات افراد زنده اقدامی بکند.

وی ادامه داد: پیکر چهار شهید از جمله یک کودک بر اثر بمباران منازل دشمن در منطقه شرق اردوگاه البریج پیدا شد و ده‌ها تن در زیر آوار گرفتار هستند. در نتیجه بمباران خانه خانواده‌های الترتوری و ابوشوقه در اردوگاه آوارگان البریج، دست کم ۲۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و علاوه آن ده‌ها نفر زیر آوار گرفتار شده‌اند.

این سخنگو افزود: برآوردها حاکی از آن است که حدود ۵۰ نفر در خانه‌های مورد هدف در شرق البریج هستند. اشغالگران اسرائیل ساختمان حجازی در اردوگاه آوارگان البریج را هم هدف قرار دادند.

گزارش شده که در کشتار البریج کل خانواده‌ها از بین رفته‌اند، در حالی که بیشتر شهدا هنوز زیر آوار هستند. دفاع مدنی اعلام کرد که کادر این نهاد به منطقه رسیدند، اما هواپیمای اشغالگر آنها را هدف قرار داد و یکی از اعضای آن مجروح شد و آنها را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

ساکنان غزه در حال خارج کردن شهدا

به گفته او، امروز صحنه بسیار غم انگیزی در منطقه بمباران شده توسط اشغالگراندر اردوگاه البریج مشاهده می‌شود.

خبرنگار الجزیره هم گزارش داد که «محمد ابو شوقه» روزنامه نگار در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه وی در اردوگاه آوارگان البریج را هدف قرار داد، به شهادت رسید.

رژیم اشغالگر علاوه بر البریج چادر آوارگان در دیرالبلح در مرکز نوار غزه را نیز هدف قرار داد.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نیروهای رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه بمب‌های آتش زا شلیک کردند.

دفاع مدنی غزه نیز از شهادت سه شهید از جمله یک کودک و یک زن و تعدادی مجروح بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در خیابان الثلاثینی در جنوب شهر غزه خبر داد.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، ارتش اشغالگر ساختمان‌های مسکونی در محله الزیتون در جنوب شرقی شهر غزه را منفجر کرد.

این جنایات در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: یک سرباز ذخیره از تیپ «گفعاتی» در نبردهای شب گذشته در جنوب نوار غزه به شدت مجروح شد.

زخمی‌های صهیونیست

جنگ جاری از هفت اکتبر تاکنون بیش از ۱۳۶ هزار فلسطینی شهید و زخمی بر جای گذاشته است که اکثر آنها کودک و زن هستند و بیش از ۱۰ هزار تن مفقود شده‌اند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062717330
  • خبرنگار : 71145