کارشناسان سازمان ملل تداوم حمایت غرب از رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

کارشناسان سازمان ملل، عمدتا از کشورهای غربی بابت تداوم حمایت‌هایشان از رژیم صهیونیستی، با وجود تداوم نسل‌کشی و جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین در غزه انتقاد کردند.

به گزارش ایسنا، فاجعه بشری در غزه در نتیجه ۱۱ ماه حملات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه این منطقه تحت‌محاصره، سوالاتی را درباره حمایت‌های نظامی و سیاسی بلندمدت کشورهای غربی از تل‌آویو از جمله حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا و انگلیس مطرح کرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در اراضی اشغالی، در یک نشست خبری در ژنو با اشاره به نسل‌کشی در غزه گفت: «متاسفانه، در بحران شدیدا عمیق اراضی اشغالی فلسطین، بسیاری از کشورها در بهترین حالت غیر فعال ماندند، یا اینکه فعالانه به رفتار جنایتکارانه اسرائیل کمک و یاری کردند.»

آلبانیز که یک وکیل ایتالیایی است همچنین گفت، منظورش کشورهای غربی و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس هستند. او با اشاره به حملات لفظی و نظامی به تأسیسات سازمان ملل در غزه از سمت صهیونیست‌ها، ادامه داد: «در شرایطی که تهاجمات مداوم، بی‌ملاحظه و بی‌پروا و اتهام‌زنی‌های اسرائیل علیه سازمان ملل متحد و همچنین میلیون‌ها فلسطینی ادامه دارد، به اعتقاد من اینکه این رژیم منزوی شود، حتمی است.»

وی همچنین حق رژیم صهیونیستی در داشتن کرسی در سازمان ملل را که در ۱۹۴۹ به دست آورد، زیر سوال برد و افزود: «آیا نباید عضویت اسرائیل را در سازمان ملل دوباره بررسی کرد، آن هم در شرایطی که تل‌آویو احترامی برای این نهاد بین‌المللی قائل نیست؟»

هیات دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در ژنو از صحبت‌های این کارشناس سازمان ملل انتقاد کرد و مدعی شد که «او مناسب این جایگاه نیست.»

سه کارشناس مستقل دیگر سازمان ملل متحد هم به آلبانیز پیوستند و در ادامه کشورهای غربی را به ریاکاری و استانداردهای دوگانه متهم کردند. به عنوان مثال، آنها تاکید کردند که این طرف‌ها با سر و صدای بیشتر در مورد آنچه نقض حقوق بشر توسط روسیه از زمان حمله به اوکراین می‌خوانند، صحبت می‌کنند و اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را نادیده می‌گیرند.

آنها در میان ده‌ها کارشناس مستقل حقوق بشری هستند که از سوی سازمان ملل مأموریت یافته‌اند تا درباره موضوعات و بحران‌های خاص گزارش و مشاوره بدهند.

با تداوم جنایات و کشتارهای رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، تاکنون بیش از ۴۱ هزار فلسطینی که عمدتا زنان و کودکان بودند، به شهادت رسیدند و دورنمای آتش‌بس هم دیده نمی‌شود. همچنین تل‌آویو با تداوم حمایت‌های غرب از جمله ایالات متحده، به کشتارها ادامه داده و زیر بار توقف جنگ نمی‌رود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062717267
  • خبرنگار : 71129