انتقاد نماینده بندرعباس از روش شیرین‌سازی و انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان

نماینده مردم بندرعباس خطاب به رئیس جمهور گفت: جنابعالی با چالش‌های جدی در حل معضلات کشور مواجه هستید و برای حل مشکلات باید از تمامی ظرفیت‌های ممکن در کشور استفاده کنید.

به گزارش ایسنا، احمد مرادی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: با تشکیل دولت وفاق ملی فضای خوبی جهت تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه فراهم گردیده است. این وفاق بایستی منجر به حل مشکلات و مطالبات مردم در حوزه‌های اقتصادی شود.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: جناب آقای دکتر پزشکیان جنابعالی با چالش‌های جدی در حل معضلات کشور مواجه هستید و برای حل مشکلات بایستی از تمامی ظرفیت‌های ممکن در کشور استفاده نمایید.

نماینده مردم ابوموسی، بندرعباس، حاجی‌آباد، خمیر و قشم با بیان اینکه حمایت از کسب و کار در فضای مجازی با افزایش سرعت اینترنت و رفع فیلترینگ امکان‌پذیر خواهد بود، ادامه داد: بدبینی مردم نسبت به مسئولان، نفوذ امنیتی و اطلاعاتی، ضربه اقتصادی به کسب و کار مردم و ورود افراد با سن پایین به فضاهای غیر اخلاقی مجازی نتیجه استفاده از فیلترشکن می‌باشد. با توجه به ظهور اینترنت ماهواره‌ای و همچنین وجود تکنولوژی هوش مصنوعی، اینترنت ایران نیازمند اصلاحات اساسی مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: همچنین ناترازی در صنعت برق کشور ابر چالش است. تحمیل خاموشی در بخش‌های خانگی، کشاورزی و صنعت، هزینه‌های اجتماعی، اقتصادی و امنیتی قابل توجهی را به دنبال داشته است. بهبود اقتصاد، صنعت و برق، تکمیل نیروگاه‌های گازی، متنوع سازی سبد تولید برق از جمله توزیع برق‌های تجدید پذیر، توسعه نیروگاه‌های خود تامین در صنایع و هوشمندسازی شبکه‌های توزیع برق راهکارهایی هستند که در دنیا نیز تجربه شده‌اند.

مرادی تاکید کرد: لازم است رئیس جمهور محترم به قانون واردات خودروهای خارجی توجه و در اسرع وقت گره کور واردات را باز نمایند. همچنین شیرین‌سازی و انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان با این شیوه که منجر به از بین بردن مراتع و جنگل‌ها شود، منجر به بی‌توجهی به محیط زیست و حذف جاذبه‌های گردشگری و نادیده گرفتن حقوق کشاورزان می‌شود. مردم این شیوه از انتقال آب را قبول ندارند و لازم است که تجدید نظر لازم در این مورد صورت پذیرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: از دلایل عمده ناترازی انرژی می‌توان به هدر رفت بالای انرژی و نیز عدم رشد تولید متناسب با نیاز کشور اشاره کرد، در میدان گازی پارس جنوبی و سایر میادین نفت و گاز کشور از سایر کشورهای منطقه عقب مانده‌ایم و این رفتار می‌تواند خیانت به مردم و کشور باشد. لذا توسعه و افزایش تولید میادین نفت و گاز با تسریع در جبران عقب ماندگی پروژه‌های مهم مورد تأکید می‌باشد. بحران در صنعت کشتی‌سازی نیز جدی است و در صورت عدم توجه مرگ این صنعت نیز حتمی خواهد بود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403062717234
  • خبرنگار : 71938