امام‌ جمعه خاش:

اشتراکات میان شیعه و سنی می‌تواند همدلی مسلمانان را مستحکم‌تر کند

امام‌ جمعه خاش گفت: اشتراکات فراوانی میان شیعه و سنی وجود دارد که اینها می‌تواند ارتباطات و همدلی مسلمانان را مستحکم و در برابر دشمنان متحد کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه هفته وحدت با نگاه عملی و از روی اخلاص در جمهوری اسلامی نامگذاری شده است، بیان کرد: مقام معظم رهبری پیش از انقلاب در مدت زمانی که در ایرانشهر تبعید بودند مقوله وحدت را با علمای اهل‌ سنت در میان گذاشته، پایه‌ریزی و برگزار کردند.

وی با اشاره به اینکه فاصله میلاد پیامبر به روایت اهل‌سنت تا روایت اهل‌ تشیع به‌ عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است،؛ افزود:  وحدت دارای آثار و برکات فراوانی است و این زیرساخت‌های وحدت را خداوند و رسول اکرم برای مسلمین پایه‌گذاری کرده‌اند.

امام‌جمعه خاش با اشتراکات میان شیعه و سنی تصریح کرد: اشتراکات فراوانی میان شیعه و سنی وجود دارد که اینها می‌تواند ارتباطات و همدلی مسلمانان را مستحکم و در برابر دشمنان متحد کند.

امام‌ جمعه خاش تصریح کرد: وحدت دارای آثار و برکاتی است ان‌شاءالله مردم این هوشیاری را کسب کنند و استان ما که به‌عنوان پایتخت وحدت شناخته می‌شود هوشیار باشند.

دهقان در پایان عنوان کرد: برادری و توجه به محبت به اهل‌ بیت عصمت و طهارت در استان ما هست ولیکن برخی از معاندین و مخالفین و تطمیع شدگان سازمان‌های جاسوسی شرارت‌هایی را انجام می‌دهند و جنایاتی را مرتکب می‌شوند که آن زیبایی‌ها را لکه‌دار می‌کند و علما، ریش‌سفیدان و معتمدین ما باید به این مسئله اهتمام بورزند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403062717222
  • خبرنگار :