سلسله نشست‌هایی برای احیای فرهنگ دارالعباده؛

مدیر کل مرکز اسناد یزد: نشست‌های تاریخ یزد نیازمند حمایت مسئولان است

مدیر کل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد مهمترین هدف در برگزاری سلسه نشست‌های تاریخ یزد را آشنایی و احیای فرهنگ یزد خواند و با اشاره به برگزاری این نشست‌ها به صورت رایگان، ابراز امیدواری کرد؛ با حمایت مسئولان مکانی بزرگتر در اختیار این نشست‌ها قرار گیرد.

«سعید زارع» در حاشیه دوازدهمین نشست تاریخ یزد که با محوریت زبان و ادب فارسی و بزرگداشت استاد «سید محمد حسین شهریار» و سخنرانی «سید حسین شهاب رضوی» و «سید محمود الهام بخش» از اساتید دانشگاه در سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا، راجع به سلسله نشست‌های تاریخ یزد، اظهار کرد: این سلسله جلسات از شش ماهه دوم سال گذشته آغاز شده و در چند محور فرهنگی، تمدنی، شخصیت شناسی و شهرستان شناسی با همکاری دستگاه‌های مربوطه و حمایت اندیشمندان، نویسندگان، مفاخر، سند پژوهان، مجموعه‌داران اسناد و همیاران این سازمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این سلسله جلسات با هدف معرفی ظرفیت‌های ادبی، تاریخی، گردشگری، هویتی، فرهنگی، طبیعی و غیره استان یزد و با حضور اندیشمندان، مسئولین و مفاخر استان بر پا شده است.

مدیر کل مرکز اسناد استان خاطرنشان کرد: تور گردشگری دو روزه و همایش بهابادشناسی با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان جامعه هدف استان با موضوع شناخت ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، تمدنی، هویتی و گردشگری این شهرستان با همکاری فرمانداری شهرستان و موزه تاریخ بهاباد در هفدهم خرداد ماه امسال نیز از جمله برنامه‌های این سلسله جلسات در این راستا بود که مورد استقبال خوبی قرار گرفت و آثار و پیامدهای آن برای شناساندن ظرفیت‌های این خطه از استان همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در این نشست بهابادشناسی، تعدادی از اهالی قلم و پژوهشگران از جمله استاد «حسین مسرت»، دکتر «محمد رضا خادمی بهابادی» و استاد «ولی متولی»، مقالات و یادداشت‌هایی در این زمینه تهیه کردند.

زارع تصریح کرد: جلسه اخیر نیز به مناسبت روز شعر و ادب فارسی برگزار و حول محور این موضوع، سخنرانی و شعر خوانی انجام شد.  

مدیر کل مرکز اسناد یزد در پایان یادآور شد: آشنایی و زنده کردن فرهنگ یزد به صورت رایگان مهمترین هدف در این سلسله جلسات است و تداوم و تحقق این هدف نیازمند حمایت‌های مسئولان جهت تامین مکانی بزرگتر جهت پذیرش مهمانان بیشتر است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403062717156
  • خبرنگار : 50592