سمفونی وحدت در خراسان شمالی

سمفونی وحدت از امروز بار دیگر در سراسر خراسان شمالی طنین انداز و جشن های هفته وحدت به میمنت سالروز میلاد نبی رحمت (ص) آغاز شد.

همایش وحدت در بسیاری از نقاط استان همچون شهرستان رازوجرگلان با حضور علمای شیعه و سنی برگزار شد و مسجد حنفیه اهل سنت نیز دیشب میزبان دوستداران وحدت؛ از بازاری‌ها گرفته تا طلبه‌های شیعه و سنی و مسوولان دولتی بود.

همه گرد هم آمده بودند تا بار دگیر برادری خود را جشن بگیرند و تمامی سایه‌های سنگین توطئه و کبر را از خود و این دیار وحدت آفرین دور کنند. جا برای سوزن انداختن نبود و تنها واژه‌ها می‌توانست بین آنها تمایز ایجاد کند و گرنه سوهان وحدت در این خطه تمامی مسایل فرعی مذاهب را صیقل داده بود.

شروع مراسم با تلاوت آیه هایی چند از کلام الله مجید و شعرسرایی با محور وحدت بود و بار دیگر آیه های وحی بر ضرورت یکدلی مسلمانان تاکید داشتند.

خراسان‌شمالی؛ پایتخت کوچک وحدت و یکدلی

احترام به عقاید یکدیگر رمز پایداری وحدت

بعد از تلاوت آیه‌های قرآنی، یکی از آخوندهای اهل سنت با شور و ذوقی وصف ناپذیر از حضور این همه جمعیت دوستدار وحدت، از یکدلی و برادری های مردمان شیعه و سنی این خطه سخن گفت: اگر نگوییم اینجا پایتخت کوچک وحدت از نظر جغرافیایی است، کم لطفی کرده ایم.

آخوند غفور بهمن ادامه داد: تاکنون هیچ اختلافی که ریشه در تفاوت مذهبی داشته باشد در این خطه نبوده است.

وی بیان کرد: دوری از مسایل حاشیه ای و احترام به عقاید یکدیگر رمز پایداری وحدت واقعی در این استان است و این امر می تواند به عنوان الگویی برای کشور معرفی شود.

آخوند بهمن با بیان اینکه برادران اهل سنت و تشیع احترام خاصی برای یکدیگر قائل هستند، گفت: به لطف خدا بعد از پیروزی انقلاب سایه وحدت در این خطه به قدری گسترده شده است که در نگاه نخست پی بردن به اختلاف مذهبی و نژادی در این منطقه کار آسانی نیست.

وی تصریح کرد: برادران اهل سنت فارغ از هر گونه کوچکترین تنشی در کنار برادران شیعه در کمال احترام همزیستی داشته و دارند.

خراسان‌شمالی؛ پایتخت کوچک وحدت و یکدلی

رییس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: وحدت برادران اهل سنت و تشیع این منطقه زبانزد خاص و عام است و همه از این خطه به عنوان الگوی وحدت یاد می کنند.

حجت الاسلام علی باقری افزود: مردمان این خطه به خوبی بر اشتراکات تکیه کرده اند و همین دلیلی بر پایداری وحدت است.

وی با اشاره به اهداف دشمنان برای تضعیف وحدت در جامعه اسلامی گفت: دشمنان سرمایه گذاری هدفمندی در فضای مجازی و رسانه ای انجام داده اند تا اعتقادات دینی جامعه را زیرسووال ببرند.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه ایران اسلامی همواره در جهان هویت بخش بوده است، یادآور شد: ایران همیشه در طول تاریخ هویت بخش بوده و خدمات مقابل اسلام و ایران وجود داشته است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی نیز هویت‌بخش و سرمنشا بسیاری از نعمت‌های پنهان و آشکار بود.

رییس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اکنون نیز باید سعی کنیم این هویت الهام بخش در جهان تقویت شود زیرا که دشمنان سعی در تضعیف این هویت و ارزش های والای انسانی دارند.

حجت الاسلام باقری افزود: دشمنان اکنون نه تنها ارزش‌های اسلامی بلکه تمامی ارزش‌های انسانی را هدف قرار داده اند.

به روایت اهل سنت ۱۲ ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) است و اهل تشیع معتقدند که آن حضرت در ۱۷ ربیع الاول متولد شده است.

با ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

روز گذشته نیز همایشی با عنوان نخبگان امت و با حضور مردم و علمای اهل تسنن و تشیع در مسجد تازه تاسیس امانلی شهرستان راز و جرگلان برگزار شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403062717151
  • خبرنگار : 50046