رهبران سیاسی یمن: دشمن اسرائیلی در آینده بیشتر شگفت زده خواهد شد

رهبران و اعضای شورای عالی سیاسی یمن درباره شلیک موشک مافوق صوت «فلسطین ۲» به سمت هدفی نظامی در نزدیکی تل‌آویو گفتند دشمن اسرائیلی در آینده شاهد شگفتی‌های بیشتر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، «محمدعلی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن این عملیات را «قهرمانانه» خواند و تاکید کرد که این عملیات نشان دهنده افتخار همه مردم یمن است.

الحوثی در گفت‌وگوی ویژه با شبکه «المسیره» از رژیم‌های عربی خواست گام‌های جدی برای ایستادن در کنار برادران فلسطینی خود بردارند و از آنها در مبارزه با تجاوزات صهیونیستی به صورت عملی و مؤثر حمایت کنند.

وی اشاره کرد: یمن قدرت زیادی که رژیم‌های عربی دارند را ندارد، اما عملیات نظامی ما دشمن را به وحشت انداخت و توانست ۲ میلیون شهرک نشین را به پناهگاه‌ها بفرستد.

محمد علی الحوثی

وی با تاکید بر اینکه یمن به هر نحو ممکن به حمایت از برادران فلسطینی کمک می‌کند، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب یمن مبنی بر نداشتن سقف مشخصی در عملیات حمایت از فلسطین و مبارزه با دشمن صهیونیستی، آمریکایی و انگلیسی تصریح کرد: این عملیات را می‌توان بارقه امیدی برای برادران فلسطینی دانست و تا زمانی که کشتار و محاصره فلسطین اشغالی ادامه داشته باشد، یمن به عملیات خود ادامه خواهد داد.

همچنین «عبدالعزیز بن حبتور» یکی از اعضای شورای عالی سیاسی گفت که عملیات نظامی و هدف قرار دادن «یافا» (تل‌آویو) با موشک مافوق صوت فلسطین ۲ یکی از نتایج وعده رهبر انصارالله است که خطاب به دشمن صهیونیستی گفت: «دشمن صهیونیستی باید منتظر عملیات‌های نظامی زیادی باشد که از زمین، هوا و دریا به آن خواهد رسید.»

بن حبتور با اشاره به اینکه محوریت رهبری انصارالله بر مساله حقانیت است و امروز همانطور که می‌گویند این امر در عملیات جسورانه و عظیم که دشمن صهیونیستی را روی یک پا نگه داشته است، مشهود است.

بن حبتور

بن حبتور به شبکه المسیره تاکید کرد که این روز برای همه آزادگان جهان اسلام، خارجی و عرب، روزی مهم و روز بزرگی است و روزی است که یمنی‌ها در آن ۲ مناسبت بزرگ را جشن می‌گیرند. مناسبت اول به مناسبت میلاد نبی اکرم (ص) و دومی عملیاتی است که عمق پایتخت دشمن صهیونیستی را هدف قرار داد.

وی افزود: این مناسبت همه آزادگان جهان و همه رزمندگان مقاومت در صحنه را امیدوار می‌کند که معتقدند این رژیم موقتی است و فقط نیاز به کسی دارد که با قدرت در برابر آن بایستد و به هدف مورد نظر خواهد رسید.

همچنین «سفر الصوفی» مدیر دفتر عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن با تایید اینکه این عملیات شادی مضاعفی بر شادی مردم در سالروز میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است، این سوال را مطرح کرد: چگونه  مردم ما وقتی اسرائیل را وحشت زده می‌بینند که بعد از این عملیات به پناهگاه‌ها می‌گریزند، خوشحال نشوند؟

«سفر الصوفی»

الصوفی به المسیره تصریح کرد که اهمیت این عملیات با دور زدن تمامی سامانه‌های دفاعی دشمن صهیونیستی مشخص می‌شود و این شکست بزرگ دشمن علاوه بر شکست‌های قبلی است.

وی تاکید کرد: یمن به ارائه الگوهای شگفت انگیز در حمایت از مردم فلسطین و دفاع از مردم غزه ادامه خواهد داد و به هر وسیله ممکن در کنار آنها خواهد بود.

الصوفی بار دیگر تاکید کرد: این عملیات یکی از ابزارهای ممکنی است که ما در اختیار داریم و دشمن اسرائیلی در ازای این جنایاتی که انجام می‌دهد، خواهد دید که چه چیزی او را بیش از پیش شگفت زده خواهد کرد.

نیروهای مسلح یمن شامگاه دوشنبه از موشک مافوق صوت «فلسطین ۲» رونمایی کردند که هدفی نظامی را در منطقه «یافا» فلسطین اشغالی هدف قرار داد. صحنه‌های ویدیویی لحظه پرتاب موشک را نشان می‌داد که افزوده کیفی به زرادخانه موشکی نیروهای مسلح یمن است و به خدمت گرفتن آن مسیر معادله درگیری با رژیم صهیونیستی را که به مدت ۱۲ ماه دست به تجاوز و محاصره وحشیانه در نوار غزه زده، تغییر می‌دهد.

صحنه‌ای از شلیک موشک

موشک «فلسطین ۲» با برد ۲۱۵۰ کیلومتر، با سوخت جامد در ۲ مرحله عمل می کند و دارای فناوری رادارگریز است و سرعت آن تا ۱۶ ماخ است که قابلیت دور زدن جدیدترین سامانه‌های پدافند هوایی از جمله «گنبد آهنین» را دارد.

موشک فلسطین ۲

این موشک از قدرت مانور بالایی برخوردار است که کارایی آن را در نفوذ به پدافند هوایی دشمن افزایش می‌دهد.

صحنه شلیک موشک فلسطین ۲

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403062717130
  • خبرنگار : 71145