مدیر آموزش و پرورش کاشان:

آموزش و پرورش کاشان مشکل کمبود معلم ندارد

مدیرآموزش و پرورش کاشان گفت: مدارس مناطق مختلف این شهرستان در سال تحصیلی آینده با پذیرش ۷۳ هزار و ۸۰۳ دانش‌آموز، مشکلی به نام کمبود معلم نخواهند داشت.

غلامرضا بخشی موحد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آموزش و پرورش کاشان به برکت همراهی نیکوکاران مدرسه‌ساز، از لحاظ فضای آموزشی، امکانات و نیروی انسانی شرایط بهتری نسبت به سال‌های قبل دارد.

وی افزود: بزرگترین چالش آموزش و پرورش کاشان، کمبود منابع انسانی در سال‌های اخیر بود که امسال در قالب قانون ماده ۲۸ توانستیم ۳۸۸ همکار جدید جذب کنیم که ۲۴۴ نفر آموزگار و ۱۴۴ نفر نیز دبیران دوره متوسطه هستند.

مدیر آموزش و پرورش کاشان با اشاره به گلایه خانواده‌ها نسبت به لباس و سرویس مدارس، تصریح کرد: آموزش و پرورش مسئولیتی در این خصوص ندارد و سیاست‌گذاری آن در کارگروهی تحت نظارت فرمانداری، سازمان اتوبوسرانی، سازمان تاکسیرانی و اتاق اصناف کاشان انجام می‌شود.

بخشی موحد گفت: هزینه ثبت نام در مدارس غیردولتی، امسال ۴۲ درصد افزایش یافته است که برخی خانواده‌ها فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کرده و باعث شد که جمعیت مدارس دولتی افزایش پیدا کند.

وی، افزود: مدارس کاشان و ناحیه ۴ اصفهان بیشترین دانش آموزان اتباع افغانستانی را پذیرایی می‌کنند و رفع این مشکل نیازمند خرد جمعی در سطح کلان استان اصفهان است.

مدیر آموزش و پرورش کاشان، تصریح کرد: انتظار داریم که رسانه‌ها اخبار خود را پس از تحقیق و بر اساس واقعیت بنویسند. سال گذشته برای اجرای عدالت آموزشی حتی کلاس درس یک روستا را در حسینیه تشکیل دادیم و طی چهار ماه با مشارکت یکی از نیکوکاران روستا، یک مدرسه برای آنها ساخته شد، اما برخی رسانه‌ها فقط نوشتند که کلاس درس روستا در حسینیه تشکیل می‌شود.

بخشی موحد گفت: کاشان یک شهر صنعتی است و نیازمند نیروی کار ماهر است، بنابراین از صاحبان صنایع درخواست داریم با ساخت هنرستان‌های جوار، هم به صنعت کمک کرده و هم به آموزش فرزندان این منطقه خدمت کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403062717124
  • خبرنگار : 50260