امام جمعه سمنان تاکید کرد:

انس با قرآن یک موهبت بزرگ و هدایتگر

نماینده ولی‌فقیه در استان و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان بر لزوم انس بیشتر با قرآن به مثابه یک موهبت هدایت گر و بزرگ الهی تاکید کرد و گفت: نور هدایت در سایه انس با قرآن محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی شامگاه گذشته ۲۶ شهریور در جشنواره فرهنگی آموزشی «زندگی با قرآن» یادواره شهدای خدمت ویژه کارکنان و جامعه هدف اداره‌کل بهزیستی استان سمنان با تبریک فرارسیدن هفته وحدت به بیان روایتی از نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) پرداخت و اظهار کرد: رسول اکرم(ص) فرمود «اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ» هنگامی که فتنه‌ها چون پاره‌های شب تار شما را فراگرفت، به قرآن روی بیاورید.

امام جمعه سمنان با اشاره به آیه شریفه «اِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ» اظهار کرد: قرآن کریم انسان‌ها را به مستقیم ترین و استوارترین راه هدایت می‌کند لذا باید از مسئولان اداره‌کل بهزیستی استان به جهت برگزاری جشنواره ارزشمند «زندگی با قرآن» قدردانی کنم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه به فرموده امیرالمؤمنین علی(ع) قرآن «سفره الهی» است، افزود: اگر کسی با قرآن کریم که از مشترکات اصلی امّت اسلامی است، مأنوس باشد از نور آن بهره‌مند خواهد شد. 

وی فهم و درک آیات قرآن را مقدمه عمل به کلام الهی عنوان کرد و گفت: قرآن کریم مانند نوری فراگیر و عظیم، انسان را از فتنه‌ها و تاریکی‌ها نجات می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ترویج فرهنگ قرآنی، شاهد انس بیش از پیش آحاد جامعه با معارف والای قرآن کریم باشیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403062717101
  • خبرنگار :