لالجین صاحب خانه هلال می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهار از افتتاح خانه هلال لالجین در تا پایان سال جاری خبر داد.

سجاد پور عرب در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان بهار دارای ۱۲ خانه هلال بوده که با توجه به بحث کیفی سازی این خانه‌ها، خانه هلال شهر لالجین نیز در دست افتتاح است.

وی با بیان اینکه افتتاح خانه هلال در شهر لالجین اتفاق بزرگ و خجسته‌ای برای این شهر می‌تواند باشد، افزود: از ابتدای دستورالعمل خانه‌های هلال تاکنون  هیچ موردی از خانه هلال در شهر لالجین ثبت نشده و این خانه هلال به عنوان نخستین خانه هلال این شهر خواهد بود.

پور عرب، جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان، ارائه آموزش های امدادی، کارگاهی و توانمندسازی و شناسایی، دعوت و جذب خیرین داوطلب در روستاها و محلات را از اهم فعالیت‌های خانه هلال برشمرد و ادامه داد: با تربیت و آموزش این امدادگران و نجاتگران با سابقه پایگاه‌ها، اعضای جوانان و داوطلبان، طبق دستورالعمل کشوری در اربعین امسال بیش از ۲۰۰۰ نفر از  ظرفیت این خانه‌ها و نیروهای آموزش دیده و خدمات امدادی، اسکان اضطراری، فرهنگی، آموزشی در شهرستان بهار در مسیر زیارت اباعبدالله الحسین بهره مند شدند.

وی از در حال احداث و ساخت بودن‌خانه هلال روستای سیمین واقع در بخش مرکزی شهرستان خبر داد و افزود: در بحث خیرین با همکاری دهیار سیمین و خیّر این روستا و بازماندگان مرحوم کریمی خانه هلال این روستا با سوله امدادی به ابعاد تقریبی ۱۲۰ متر در حال ساخت بوده که این مورد در سطح کشور از جمله موارد کم نظیر است.

پورعرب بیان کرد: قول مساعد تجهیز سایت اداری و انبار امدادی آن را نیز  پس از تکمیل و اتمام پروژه از مرکز و مدیر عامل جمعیت هلال احمر برای بهربرداری محلی آموزشی و امدادی در سوانح گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: ارزش تقریبی این ملک که وارثان مرحوم هزینه آن را تقبل کرده‌اند به گفته کارشناسان به دو میلیارد تومان می‌رسد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهار در ادامه بیان کرد: مجموع اعضای جمعیت هلال احمر در شهرستان بهار از همه اقشار ۲۵۸۸ نفر بوده که از این تعداد به تفکیک حدود ۱۸۳۲ نفر عضو جوان و ۷۵۶ نفر را عضو داوطلب شامل می‌شوند.

پورعرب تصریح کرد: در بحث امداد و نجات و تقویت ناوگان امدادی با عنایت رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دکتر کولیوند و مدیر عامل و نماینده مجلس این شهرستان امسال دو دستگاه خودرو آمبولانس و خودرو هایلوکس امدادی به ارزش ۳۵ میلیارد تومان به شهرستان و پایگاه صالح آباد تزریق شد.

وی افزود: علاوه بر این قول مساعد یک دستگاه خودرو نجات در سوانح جاده‌ای نیز از مدیر عامل جمعیت هلال احمر برای این پایگاه گرفته شده که در آینده نزدیک به ناوگان پایگاه اضافه می‌شود.

این فرد مسئول در ادامه اظهار کرد: یکی از موارد شاخص که با رایزنی و دستورالعمل ابلاغی از مرکز اعلام شد جذب و استخدام  شش نفر از اعضا نجاتگران پایگاه صالح آباد این جمعیت بود که اتفاقی بسیار امیدبخش برای امدادگران شهرستان شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن با ارتباط و پیگیری لازم  یک نفر نیروی دیگر نیز به صورت شرکتی و خدماتی به شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان  تزریق شد که با احتساب این یک نفر در سال جاری هفت نفر ‌استخدام جمعیت هلال احمر این شهرستان شدند.

پورعرب همچنین گفت: در بحث آموزش‌های امدادی، از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۰ نفر آموزش‌ها و مباحث امدادی را از مقدماتی تا دوره تخصصی پیشرفته در این جمعیت گذرانده و شرایط فعالیت در مجموعه را کسب کردند.

وی یاد آور شد: برگزاری مانورها در سطح شهرستان و کلاس‌های درس دانش آموزان نیز در دستور کار بوده که در همین رابطه  تاب آوری آحاد مردم نیز در همه حوادث از اهداف آن به شمار می‌رود.

پورعرب همچنین با اشاره به تفاهم نامه‌های همکاری هلال احمر شهرستان با سایر دستگاه‌ها، بیان کرد: تفاهم نامه‌های مختلفی  از ابتدای سال تاکنون با آموزش و پرورش، کمیته امداد، حوزه های علمیه برادران و خواهران، کانون‌های دانشجویی دانشگاههای شهرستان، بهزیستی، نیروهای‌مسلح، دهیاریها، منابع طبیعی نیز در مباحث آموزش، اوقات فراغت، ثبت اعضا، مسابقات و خدمات بشر دوستانه منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در حوزه واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر بهار هشت کاروان سلامت به روستاهای شهرستان اعزام شد که این تعداد کاروان ۲۶۰۰ نفر را در روستاهای کم برخوردار ویزیت رایگان کردند ضمن اینکه  ۱۵میلیون تومان بسته کمک معیشتی و ۱۰ میلیون تومان کمک دارویی و درمانی در این طرح در این روستاها توسط این کاروان‌ها انجام گرفت.

پورعرب همچنین  با اشاره به اعزام دو کاروان سلامت و دندانپزشکی توسط جمعیت هلال احمر شهرستان به روستاها و شهرستان بهار،گفت: با اعزام این دو کاروان تعداد ۳۲۵ نفر ویزیت رایگان و خدمات دندانپزشکی دریافت کردند، ضمن اینکه  ۱۰۰بسته کمک معیشتی به ارزش ۱۸۰میلیون تومان در این روستاها بین اقشار آسیب پذیر توزیع شد.

وی اضافه کرد: توزیع کیف و نوشت افزار به ارزش ۱۰۰میلیون تومان و تامین پرونده های درمانی بیماران نیازمند در سال ۱۴۰۲ به ارزش ۱.۵میلیارد تومان را  از جمله اقدامات انجام شده این جمعیت می‌توان برشمرد.

پورعرب اضافه کرد: از همشهریان و مردم درخواست داریم در امر آموزش و کمک‌های خیرخواهانه همچنان این مجموعه را یاری و برای فراگیری دوره های آموزشی به جمعیت هلال احمر شهرستان مراجعه کرده و با گذراندن حداقل یک دوره مقدماتی در حوادث و بحرانهایی که امکان آن همیشه و در همه حال وجود دارد خود و اطرافیانشان را حمایت کرده و به موقع حداقل کمک‌های اولیه را انجام دهند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403062717097
  • خبرنگار : 50037