مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی استان اعلام کرد

جذب ۴۰ درصد از جامعه هدف در صندوق بیمه اجتماعی آذربایجان‌غربی

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۱۲هزار مادر روستایی دارای ۳ فرزند و بیشتر در استان عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شده اند.

سیروس محمودیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: از آغاز طرح کشوری بیمه رایگان زنان روستایی دارای ۳ فرزند و بیشتر، تاکنون ۳۹هزار مادر آذربایجان‌غربی در این طرح پیش ثبت نام انجام داده و ۱۲هزار مادر نیز ثبت نام نهایی انجام داده و عضو این صندوق شده اند.

وی تصریح‌کرد: یکی از اولویت های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر حمایت از مادران و کمک به امر فرزندآوری است، بنابراین در جهت تحقق این امر بیمه مادران روستایی دارای ۳ فرزند و بیشتر کاملا رایگان انجام می گیرد.

محمودیان با اشاره به اینکه در ۵ ماهه سال‌جاری آذربایجان‌غربی، رتبه اول کشور را در جذب، تمدید و تحقق سهمیه بیمه کسب کرد، اظهارکرد: در حال حاضر در استان ۵۵۰ هزار نفر جامعه هدف داریم که فقط ۴۰ درصد از این افراد جذب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شده اند و برای تحت پوشش قرار گرفتن مابقی نیازمند یک فرهنگ سازی در جامعه هستیم.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی با بیان این که در حال حاضر ۷۲ کارگزاری در استان فعالیت دارند، یاد آورشد: در سطح استان، تعداد کل بیمه شدگان این صندوق ۲۲۹هزار و ۵۴۲ نفر هستند که از این تعداد ۱۵۸هزار و ۸۴۱ نفر بیمه شده فعال هستند، همچنین ۷۲۴۵ نفر نیر مجموع کل مستمری بگیران این صندوق در استان هستند. 

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی عدم تمدید بیمه توسط بیمه شدگان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۹ هزار و ۶۸۱ نفر بیمه شده غیر فعال در استان داریم که برای جذب دوباره این افراد و همچنین جذب سایر گروه های هدف علاوه بر فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاهی دادن به این افراد نیازمند مشارکت خیرین نیز هستیم.

محمودیان ادامه داد: بحث خیرین در این حوزه باید در استان جا بیفتد چرا که خیرین می‌توانند با مساعدت مبلغی، حق بیمه افراد بی بضاعت و نیازمند را پرداخت کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403062717068
  • خبرنگار : 50134